Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BIL201 | NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA | 5 | 5 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste nesneye dayalı düşünme, tasarlama ve programlama kavramları ve python dilinde nesneye dayalı programlar nasıl yazılacağı öğretilmektedir. |
İçerik: | Nesneler ve sınıflar, oluşturucu, statik değişken, sabitler, metodlar, görünürlük değiştiricileri, geçici nesneler, yöntemlerin nesnelerle çağrılması, değişmezlik, değişken görünürlüğü, sınıf soyutlaması ve paketleme, üst ve alt sınıf kavramları, kalıtım, çoklu anlam, çiğneme, aşırıyükleme, soyut sınıf, nesne yönelimli tasarım. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersi alan öğrenciler; |
I. Java programlama dillerinde temel kavramları ve kategorileri tanımlar |
II. Belirli bir yazılım sorununu çözmek için, Java programları geliştirir, test eder ve çalıştırır |
III. Metotların temellerini, metot tasarım problemlerini, metotlara parametre gönderme ve metotlarda aşırı yükleme konularını tanımlayabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Java/C# Temel Veri Türleri, C# Veri Türü Dönüşümleri, Genişleterek Çevirme(Implicit Casting) ve Daraltarak Çevirme(Explicit Casting), Operatörler, C# derleyici ayarları, NYP Temel Kavramları | - |
2 | - | Şart Yapıları (if, switch), Ternary Operatör Kullanımı | - |
3 | - | Döngüler (for, while, do-while), Sonsuz döngüler, Break Continue Kullanımı | - |
4 | - | Diziler, Çok boyutlu diziler, Matris İşlemleri, Düzensiz(Jagged) Diziler, Array Sınıfı(Kopyalama, Sıralama, Arama(Binary Search), Ters Çevirme) | - |
5 | - | Metodlar, Metod Türleri, Değer ve Referans parametreleri, ref ve out Anahtar Sözcükleri | - |
6 | - | Diziyi parametre alan metodlar, Diziyi parametre alan ve döndüren metodlar, Metodların Aşırı Yüklenmesi, Özyinelemeli(Recursive) Metodlar | - |
7 | - | Sınıf Bildirimi, NYP Temel Kavramları, Veri Soyutlama(Data abstraction), Kalıtım(Inheritance), Sarmalama(Encapsulation), Çokbiçimllik(Polimorphism) Kavramları, Temel Sınıf Örnekleri | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Sınıflarda set ve get kullanımı, this Anahtar Sözcüğü, Sınıflarda Erişim Belirteçleri(public, private, protected), Java/C#’a özel erişim belirteçleri, Nesne Dizileri | - |
10 | - | Yapıcı Metodlar(Constructors), Yıkıcı Metodlar(Destructors) ve Dispose() Metodu | - |
11 | - | Soyutlama ve Arayüz Tanımlama (Abstraction and Interface) | - |
12 | - | Statik üye Elemanlar, Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi(Operator Overloading) | - |
13 | - | Kalıtım(Inheritance), Protected Erişim Belirleyicisi, İsim Saklama(Name Hiding), | - |
14 | - | Kalıtım ile İlgili İleri Örnekler, Polimorfizm(Çok biçimlilik) | - |
15 | - | Sanal Metodlar(Virtual Methods), Özel(Abstract) Sınıflar, sealed anahtar sözcüğü, Arayüzler(Interfaces) | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Deitel & Deitel, Visual C# How to Program(Sixth Edition), Pearson Yayınevi. |
Herbert Schildt, The Complete Reference C#, Mc Graw Hill Yayınevi |
Oğuzhan TAŞ, C# Ders Notları ve Sunumlar (Türkçe), 2015-2023. |
Oğuzhan TAŞ, C++ Ders Notları, 2020. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 1 | 3 |
Arazi Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 1 | 1 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 4 | 12 |
Yerinde Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 1 | 1 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 5 | 5 |
Tez Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 208 |
Genel Toplam | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |