Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END349 |
İLERİ KALİTE MÜHENDİSLİĞİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin kalite geliştirme ihtiyacını tanımlayabilmelerini/yapılandırabilmelerini, farklı problemlere çözüm üretebilecek şekilde kalite araçlarını anlayıp kullanabilmelerini sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Kalite kavramı, Kalitenin tarihçesi, Kalite maliyetleri, PUKÖ döngüsü, 7 temel kalite aracı, Süreç geliştirme, Süreç yeterlilik analizleri, Deney tasarımı, FMEA, Hizmet kalitesi, Eğitimde kalite. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kalite, kalite yönetimi ve sürekli geliştirme felsefesini tarif eder. |
Kaliteyi sağlamak ve yönetmek için kullanılan çeşitli yaklaşımların, araç ve tekniklerin gerekliliklerini ve farklılıklarını açıklar. |
Kalite maliyetlerini ölçer. |
Ürün/hizmet ve süreç kalitesini ölçer. |
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak bir problemi analiz eder. |
Takımlarla çalışarak problemler hakkında karar verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Kalite kavramı |
Yüz yüze anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Ürün ve Hizmet Kalitesi boyutları |
Yüz yüze anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Kalite kavramının ve kalite yönetiminin gelişimi |
Yüz yüze anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Kalite maliyetleri |
Yüz yüze anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Kalite yönetiminde süreç yaklaşımı |
Yüz yüze anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
PUKÖ Döngüsü ve 7 Temel Kalite aracı |
Yüz yüze anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
7 Yönetim aracı |
Yüz yüze anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Süreç Geliştirme ve Süreç Yeterlilik Analizleri |
Yüz yüze anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Tasarımda kalite: Deney tasarımı |
Yüz yüze anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Tasarımda kalite: Kalite Fonksiyonu açılımı Analizi |
Yüz yüze anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Tasarımda kalite: Hata Türleri ve Etkileri Analizi |
Yüz yüze anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Tasarımda kalite: TRIZ (Theory of Inventor's Problem Solving) |
Yüz yüze anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Hizmet kalitesi, hizmet kalitesinin ölçümü |
Yüz yüze anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Eğitimde kalite |
Yüz yüze anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Donna C.S. Summers, Quality, 5th edition, Prentice Hall, 2010 |
KS Krishnamoorthi, A First Course in Quality Engineering: Integrating
Statistical and Management Methods of Quality, Pearson Education, 2006 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
5 |
6 |
30 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
4 |
12 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|