Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END357 |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
5 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere çevre sorunları ve bu sorunların çözümü için önerilen çözümleri,
kalkınmanın ekonomik, toplumsal ve çevresel yönlerini, sürdürülebilir kalkınmanın
genel özelliklerini öğretmektir. |
İçerik: |
Bu derste insan ve doğa ilişkişi, çevre sorunları, çevre ve büyüme, çevre ve ticaret,
geleneksek kalkınma anlayışı, sürdürülebilir kalkınma yaklaşımları, politik ekoloji,
sürdürülebilirlik kavramı, ekonomi-toplum-çevre üçgeni, iktisadi sürdürülebilirlik,
çevresel sürdürülebilirlik, sosyal sürdürülebilirlik, doğanın ekonomik değeri, yeşil
milli gelir, ekolojik ayak izi anlatılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler; |
I. Çevrenin ekonomideki ve yaşamdaki önemini anlar |
II. Kalkınmanın ekonomik sosyal ve çevresel boyutlarını öğrenir |
III. Sürdürülebilir ve sürdürülemez kalkınma arasında ayrım yapar, |
IV. Küresel çevre sorunları hakkında bilgi edinir, |
V. Sürdürülebilirlik göstergelerini tanırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı kaynaklar |
İnsan ve Doğa, İnsanın Nükleer Gücü |
Yüz yüze anlatım |
2 |
Yazılı kaynaklar |
Nüfus Sorunsalı |
Yüz yüze anlatım |
3 |
Yazılı kaynaklar |
Büyümenin Sınırları |
Yüz yüze anlatım |
4 |
Yazılı kaynaklar |
Uluslararası Düzeydeki Çözüm Arayışları |
Yüz yüze anlatım |
5 |
Yazılı kaynaklar |
Çevre ve Küreselleşme |
Yüz yüze anlatım |
6 |
Yazılı kaynaklar |
Serbest Piyasa Çevreciliği |
Yüz yüze anlatım |
7 |
Yazılı kaynaklar |
Ekoloji ve Ekosistem |
Yüz yüze anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı kaynaklar |
Kalkınma İktisadının Evrimi |
Yüz yüze anlatım |
10 |
Yazılı kaynaklar |
Sürdürülebilir Kalkınma Tanımları |
Yüz yüze anlatım |
11 |
Yazılı kaynaklar |
Bir Dönüşüm Olarak Sürdürülebilir Kalkınma |
Yüz yüze anlatım |
12 |
Yazılı kaynaklar |
Doğanın Ekonomik Değeri |
Yüz yüze anlatım |
13 |
Yazılı kaynaklar |
Ekonomi Merkezli Ölçütler |
Yüz yüze anlatım |
14 |
Yazılı kaynaklar |
İnsani Gelişme İndeksi |
Yüz yüze anlatım |
15 |
Yazılı kaynaklar |
Ekolojik Ayakizi |
Yüz yüze anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
‘Sürdürülebilir Kalkınma Ders Notları’, Lütfü Öztürk, Derya Kitabevi, 2016 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
6 |
5 |
30 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
4 |
5 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|