Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
END460 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini, kalite ve standardizasyon kavramının önemini öğretmek, işletmelerde karşılaşacakları kalite sistemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Kalite Kavramı, Kaliteyi Oluşturan Temel Faktörler, Kalite Öncüleri, Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri, Kalite Maliyetleri, Kalite Çemberleri, Standardizasyon ve Kalite, ISO 9001 Kalite Güvence sistemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kalite kavramını tanımlar. |
İşletme içerisinde toplam kalite yönetimi uygulanması için gerekli yöntemleri sıralar. |
Kalitenin sağlanması için uygun yöntem ve teknikleri uygular. |
İşletme içerisinde kalite felsefesinin yerleşmesi için gerekli süreç analizini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Kalite Kavramı ve Tanımı, Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Kalite İle İlgili Kavramlar, Kaliteyi Oluşturan Unsurlar | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
2 | Yazılı kaynaklar | Kalitenin Üretim ve Hizmet Sektöründe Yeri ve Önemi, Standart ve Standardizasyon, Standardizasyonun Amaçları ve Sağladığı Faydalar, Standart Çeşitleri | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
3 | Yazılı kaynaklar | Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Tanımı ve Önemi, TKY’nin Temel İlkeleri, Toplam Kalite Öncüleri | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
4 | Yazılı kaynaklar | ISO 9001 ve Toplam Kalite İlişkisi, Toplam Kalite Araçlarına Genel Bakış | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
5 | Yazılı kaynaklar | Kaizen Yaklaşımı, Altı Sigma Yaklaşımı | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
6 | Yazılı kaynaklar | Yalın Üretim, Toplam Verimli Bakım | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
7 | Yazılı kaynaklar | 5S Prensibi | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı kaynaklar | Kalite Güvence Sistemleri, Belgelendirme ve Akreditasyon, Uygunluk Belgeleri, Ürün Güvencesi ve Ürünlerin Belgelendirilmesi | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
10 | Yazılı kaynaklar | Problem Çözme ve Karar Verme | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
11 | Yazılı kaynaklar | Kaynak Yönetim Sistemi (Dış Kaynak Kullanımı), EFQM Mükemmellik Modeli | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
12 | Yazılı kaynaklar | Hata Türleri ve Etkileri Analizi (HTEA/FMEA) | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
13 | Yazılı kaynaklar | Kalite Kontrol ve Amacı, Kalite Kontrol Sistemleri, Muayene ve Örnekleme, Kalite Maliyetleri (Kalite Kontrol Maliyetleri) | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
14 | Yazılı kaynaklar | Kalite Çemberleri ve Kıyaslama | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
15 | Yazılı kaynaklar | İstatistiksel Kalite Kontrol, Kontrol Diyagramları, İstatistiksel Dağılımlar | Anlatım, slayt sunumu, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özkan Yılmaz (2006), Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya Kitapevi. |
Ahmet Yatkın (2014), Toplam Kalite Yönetimi, 3. Basım, Nobel. |
John Oakland (2014), Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases, Routledge. |
David L. Goetsch and Stanley Davis (2009), Quality Management for Organizational Excellence 6e PIE: Introduction to Total Quality, Pearson Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
TOPLAM | 48 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |