TR EN

AİLE PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI464 AİLE PSİKOLOJİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı ailenin gelişimi ve ebeveynlik konularında temel kavramları tanıtmak; ebeveynliğin gelişim üzerindeki etkilerini öğretmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; "ailenin psikolojik açıdan ele alınması, erken evlilik, ana-babalık, cinsel işlev, uyum bozukluğu, boşanma gibi aile içindeki kişisel ve kişilerarası süreçlerin incelenmesinden" oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yapısal, kuşaklararası ve bağlamsal aile modelleri gibi aile gelişimi ve ebeveynlik konularındaki temel kavramları özetler. (summarize –Bloom’s 2)
Ailenin bireyin gelişimi üzerindeki psikolojik etkileri tartışır. (discuss – Bloom’s 4)
Ailesel etkinin ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş, eş seçimi, evlilik, evlilikte çatışma ve çocuk sahibi olma gibi farklı evrelerdeki durumunu değerlendirir. (evaluate – Bloom’s 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Bir Sistem olarak Aile Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
2 Literatür okuma Aile Stratejileri Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
3 Literatür okuma Aile Stratejileri Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
4 Literatür okuma Yapısal Model Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
5 Literatür okuma Yapısal Model Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
6 Literatür okuma Kuşaklararası Model Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
7 Literatür okuma Bağlamsal Model Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Ergenlikten Yetişkinliğe Geçiş Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
10 Literatür okuma Eş Seçimi ve Aile Gelişimi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
11 Literatür okuma Evliliğe Geçiş Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
12 Literatür okuma Evlilikte Çatışma Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
13 Literatür okuma İletişim ve Yakınlık Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
14 Literatür okuma Küçük Çocuklu Aileler Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
15 Literatür okuma Ebeveyn-Çocuk Sistemi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Anderson, S. A. and Sabatelli, R. M. (2003). Family Interaction: A Multigenerational Developmental Perspective. Boston: Allyn & Bacon.
Pinsof W.M. & Leboy J.L. (2013). Aile Psikolojisi. Psikoterapi Enstitüsü.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 20 20
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0