Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END437 |
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. TARIK ÇAKAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilere, endüstriyel operasyonların ve hizmetlerin başarılı şekilde
yönetilebilmesi için lojistiğin katkısını anlatmak ve lojistik yönetiminin faaliyet
alanlarını ve ilişkili olduğu fonksiyonları öğretmektir. |
İçerik: |
Lojistiğin Temelleri ve Önemi, Lojistik Organizasyonlar ve Stratejiler, Tedarik
Zinciri Yönetimi, Tedarikçi Seçimi ve Dış Kaynak Kullanımı, Dağıtım Yönetimi,
Taşımacılık Yönetimi ve Taşıma Modları, Lojistikte Yöneylem Araştırması,
Lojistik Ağların Planlanması, Araç Rotalama Problemi, Depo Yönetimi, Lojistik
Bilgi Sistemleri Farklı Sektörlere Ait Lojistik Problemler, Uluslararası Lojistik,
Lojistikte Yeni Trendler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tedarik zinciri yönetimi temel kavram ve tekniklerini tarif eder. |
Verimli çalışan lojistik sistemlerin kurulması çalışmalarını yapar. |
Tedarik zinciri yönetimi ve mühendislik alanlarında tek disiplinli veya çok disiplinli takım çalışması yapar. |
Değişik dağıtım seçeneklerinin zayıf ve güçlü yönlerini analiz edebilir. |
Lojistik kaynakları etkin kullanarak tedarik zinciri içerisinde taşıma ve depolama ana faaliyetleri başta olmak üzere diğer alt faaliyetleri yönetir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Temel tanımlar, ders hakkında genel bilgi, lojistiğin önemi |
Yüz Yüze Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
Yüz Yüze Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Tedarikçi Seçimi ve Dış Kaynak Kullanım |
Yüz Yüze Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Dağıtım Yönetimi |
Yüz Yüze Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Taşımacılık Yönetimi ve Taşıma Modları |
Yüz Yüze Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Lojistikte Yöneylem Araştırması |
Yüz Yüze Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Lojistik Ağların Planlanması, Yer Seçimi ve Atama Problemleri |
Yüz Yüze Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Farklı sektörlere ait Lojistik Problemler |
Yüz Yüze Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Farklı sektörlere ait Lojistik Problemler |
Yüz Yüze Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Araç Rotalama Problemi |
Yüz Yüze Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Depo Yeri Seçimi ve Depo Yönetimi |
Yüz Yüze Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Depo Tasarımı ve Depolama Ekipmanları |
Yüz Yüze Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Uluslararası Lojistik, Uluslararası Ticaret Terimleri |
Yüz Yüze Anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Uluslararası Lojistik, Uluslararası Ticaret Terimleri |
Yüz Yüze Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Supply Chain Management , Sunil Chopra, Peter Meindl, Prentice
Hall, 2010 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1. Matematik, Fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi elde eder
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri mühendisliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme ve uygulama becerisi kazanır
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Endüstri mühendisliği alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışır, sorumluluk alır
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği alanındaki tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve mühendislik problemlerinin çözümlerinde yenilikçi yaklaşımın önemini farkında olarak çözüme gider.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
10 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|