TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP113 İLETİŞİME GİRİŞ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DUYGU ÇELİK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste iletişim araştırma, kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Kitle iletişim kuramcıları, iletişim modelleri ve önemli kuramcılara ait okumalar yapılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim ve koordinasyon kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1)
Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimi tanımlar. ( define) ( 1 )
İletişim kuramlarını, ikna, empati kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1 )
Dinleme ve iletişim becerilerini açıklar. ( explain ) ( 2 )
Bireyler arası iletişim yöntemlerini, beden dilini açıklar. ( explain ) ( 2 )

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Makale tarama, Kitap okuma İletişiminin Tarihçesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Makale tarama, Kitap okuma Sözlü İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Makale tarama, Kitap okuma Sözsüz İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Makale tarama, Kitap okuma Yazılı ve Görsel iletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Makale tarama, Kitap okuma Kişilerarası İletişim ve Kuşak Farkları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Makale tarama, Kitap okuma Kültürlerarası İletişim ve Kültürel Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Makale tarama, Kitap okuma iletişim sürecindeki ögeler (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Makale tarama, Kitap okuma Kitle İletişim Araçları ve Propaganda kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Makale tarama, Kitap okuma Ana Akım Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Makale tarama, Kitap okuma Modern Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Makale tarama, Kitap okuma Eleştirel Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Makale tarama, Kitap okuma Yeni Medya ve İletişimin Dönüşümü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Yerel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları: Ankara.
Özçetin, B. (2019). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları: İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık, Aracı Kurumlar ve Sermaye Piyasaları uygulama alanındaki mevzuata (Bankacılık Kanunu, Sigortacılık Kanunu) ilişkin temel bilgiye sahiptir.
2
2
Bankacılık ve Sigortacılık uygulama alanında uluslararası finansman stratejilerini açıklama bilgisine sahiptir.
2
3
Bankacılık ve Sigortacılık ürünlerini ve finans kurumlarını tanıyabilme yeteneğine sahiptir.
2
4
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yönetim ve organizasyon konusunda uygulama yeteneği kazanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Finans, Bankacılık ve Sigortacılık alanında yönetim konusunda uygulama becerisi kazanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yer alan işlemleri (finans, sigorta, muhasebe, mali tablolar, vergi) amacına uygun şekilde yürütme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanına ilişkin bilgileri yorumlama yeteneğine sahiptir.
4
2
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili bilgileri analiz etme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili uygulamalardaki çalışma gruplarında sorumluluk alma ve bireysel çalışabilme becerisine sahiptir.
4
2
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda kendisine verilen görev ve yetkileri yerine getirir.
4
3
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili yazılı ve sözlü iletişimi etkin bir biçimde kullanır.
5
2
Bankacılık ve Sigortacılık alanında uygulamalar için gerekli teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve karar verme becerisi kazanır.
5
2
Finans ve Sigortacılık sektöründe sorumluluk alabilme ve yasal prosedürü sağladıktan sonra kendi işyerini açıp çalıştırabilecek girişimci nitelikli ara insan gücü yetişir.
4
3
Bankacılık ve Sigortacılık alanına yönelik uygulamalarda karşılaştığı problemlere müşteri memnuniyetini ilke edinerek çözüm üretme becerisi kazanır.
4
4
Bankacılık ve Sigortacılık alanında sosyal hakların evrenselliği, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 4 1 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 3 6
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 2 3 6
Sosyal Faaliyet 1 3 3
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 81 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0