TR EN

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP111 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DUYGU ÇELİK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri tanıtılarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturma amaçlanır.
İçerik: Dersin içeriği; Halkla İlişkilerin Tanımı, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurum İçi Halkla İlişkiler Birimi, Halkla İlişkiler Projeleri, Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Yeri, Kurumsal Kimlik, Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İtibar Yönetimi, Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi, Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Uluslararası Halkla İlişkiler, Kamu Diplomasisi, Finansal Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Etik, Halkla İlişkiler Kuruluşları konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler.
Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder.
Kurumların hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler.
Halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamalarıyla ilgili örnekler verir.
Halkla ilişkiler uygulama aşamalarını listeler.
Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması, Dönemin Planlamasının Yapılması, Halkla İlişkiler Nedir? Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkilerin Benzer Alanları, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kavramsal Çerçeve Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişim Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü Türkiye Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler Eğitimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İçi Birim ve Danışman Ajans Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İçi İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum Kimliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum Kimliği Örnek Çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Sınav Öncesi Genel Konu Tekrarı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları
Bernays, Edward L. (2013).Public Relations, University of Oklahoma Press
Theaker, A. (2008).Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2.bs

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık, Aracı Kurumlar ve Sermaye Piyasaları uygulama alanındaki mevzuata (Bankacılık Kanunu, Sigortacılık Kanunu) ilişkin temel bilgiye sahiptir.
2
2
Bankacılık ve Sigortacılık uygulama alanında uluslararası finansman stratejilerini açıklama bilgisine sahiptir.
1
3
Bankacılık ve Sigortacılık ürünlerini ve finans kurumlarını tanıyabilme yeteneğine sahiptir.
1
4
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yönetim ve organizasyon konusunda uygulama yeteneği kazanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Finans, Bankacılık ve Sigortacılık alanında yönetim konusunda uygulama becerisi kazanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yer alan işlemleri (finans, sigorta, muhasebe, mali tablolar, vergi) amacına uygun şekilde yürütme becerisine sahiptir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanına ilişkin bilgileri yorumlama yeteneğine sahiptir.
4
2
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili bilgileri analiz etme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili uygulamalardaki çalışma gruplarında sorumluluk alma ve bireysel çalışabilme becerisine sahiptir.
4
2
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda kendisine verilen görev ve yetkileri yerine getirir.
5
3
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili yazılı ve sözlü iletişimi etkin bir biçimde kullanır.
5
2
Bankacılık ve Sigortacılık alanında uygulamalar için gerekli teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve karar verme becerisi kazanır.
5
2
Finans ve Sigortacılık sektöründe sorumluluk alabilme ve yasal prosedürü sağladıktan sonra kendi işyerini açıp çalıştırabilecek girişimci nitelikli ara insan gücü yetişir.
0
3
Bankacılık ve Sigortacılık alanına yönelik uygulamalarda karşılaştığı problemlere müşteri memnuniyetini ilke edinerek çözüm üretme becerisi kazanır.
4
4
Bankacılık ve Sigortacılık alanında sosyal hakların evrenselliği, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 4 8
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 4 8
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 2 2 4
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0