TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP112 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 3 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAHMUT NEDİM TANSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklamın Tanımı Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamın Fonksiyonları ve Amaçları Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Reklam Modelleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması Reklam Türleri ve Reklam Ortamları I Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Türleri ve Reklam Ortamları II Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Ajansları + Uygulama Çalışması I Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
7 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklamda Etik + Uygulama Çalışması II Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması I (Kurum/Ürün/Hizmet Analizi, Rakip ve Pazar Analizleri) + Uygulama Çalışması III Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
10 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması II (Hedef Kitle Analizi) + Uygulama Çalışması IV Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
11 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması I (Amaçların, Yaratıcı Strateji ve Yaratıcı Fikrin Belirlenmesi) + Uygulama Çalışması V Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
12 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması II (Reklam Yazımı) + Uygulama Çalışması VI Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
13 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması III (Medya ve Bütçe Planlaması) + Uygulama Çalışması VII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
14 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Uygulama ve Ölçme-Değerlendirme Aşamaları + Uygulama Çalışması VIII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
15 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İçten yanmalı motorların tarihçesi, dayandığı kuramsal ve fiziki konulara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
2
Otomobil parçalarının bilgisayar destekli tasarımını ilişkin yeterli düzeyde bilgiye sahiptir.
0
3
Otomobilde kullanılan parçaların mazemelerini tanır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplam kalite konusunda bilgiye sahiptir
0
2
Otomobillerin mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır
0
3
Araç bileşenleri tanır ve üretim süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
0
4
Otomobillerde kullanılan farklı yakıtların özelliklerini tanır
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Otomobillerdeki arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
0
2
Otomotiv parçalarının teknik resimle çizim kuralları çerçevesinde otomobil parçaları çizebilme ve ilişkin bilgisayar programlarını kullanabilme bilgisine sahiptir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motorlu taşıtlarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemin objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar.
0
2
Otomobil parçalarının bilgisayar destekli teknik resimlerini çizer.
0
3
Otomobil onarım,bakım ve ayarları konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motorlu taşıtlar konusunda bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar.
0
2
Motorlu taşıtlar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
0
3
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İçten yanmalı motorlar,sogutucu sistemlerin çalışma prensiplerini, cisimlerin dayanımını,malzeme ve ısı bilimi konularını bilir.
0
2
Otomobil, sistem alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur.
0
3
Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir.
0
4
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
0
2
Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir.
0
3
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir
0
4
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.
0
2
Otomobil arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 10 50
Proje Hazırlama 5 10 50
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 5 25
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 183
Genel Toplam 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0