TR EN

ANİMASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GTP216 ANİMASYON 3 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: PC ve internet ortamında yayınlanmak üzere hareketli grafik oluşturma becerisi geliştirmek.
İçerik: Flash ve After Effects programlarında hareketli grafikler hazırlama. Hareketli grafikleri internete aktarma. Banner reklamlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Flash programında reklam amaçlı hareketli banner tasarlayabilme
Flash programında kültürel mesaj içerikli tipografik animasyon tasarlayabilme
After Effects programında çevre koruma konulu banner tasarlayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Tarama Animasyon tarihine genel bakış, After Effects programına giriş, Sözel ve görsel anlatım.
2 Kaynak Tarama After Effects program anlatımı. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
3 Kaynak Tarama After Effects program anlatımı. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
4 Kaynak Tarama Jpg. uzantılı bir görüntünün After Effects programında görüntülenmesi. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
5 Kaynak Tarama Görüntünün hareketlendirilmesine yönelik çalışmalar. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
6 Kaynak Tarama Birden fazla elemanın bir arada kullanılması. Uzak yakın ilişkisi, hareket etkisi yaratma. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
7 Kaynak Tarama Görüntünün After Effects programında renk, doku, saydamlık, büyüklük, küçüklük ilişkilerinin işlenmesi Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Projesi için ön hazırlık. After Effects programında animasyon yapımı ve ses efekti eklenmesi. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
10 Kaynak Tarama Yaratılan animasyonun farklı uzantılar ile kaydedilmesi ve kaydedilen bu çalışmaların video hali üzerinde farklılıklar yaratmak. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
11 Kaynak Tarama After Effects programında hazır efektlerin kullanımı. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
12 Kaynak Tarama Tipografinin animasyonda kullanımı. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
13 Kaynak Tarama Tipografi üzerinde hazır efektlerin kullanımına yönelik uygulamalar. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
14 Kaynak Tarama Tipografi üzerinde hazır efektlerin kullanımına yönelik uygulamalar. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
15 Kaynak Tarama Hazırlanan projeye yönelik çalışmalar, fikir alışverişleri, çalışmaların yorumlanması. Sözel ve görsel anlatım + uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
4
2
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
4
3
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
5
4
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
4
2
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
5
3
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
4
4
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
3
2
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
4
3
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
4
2
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
5
3
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
4
4
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
4
2
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
5
3
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
4
4
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
4
3
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
5
4
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
5
2
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
4
3
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
3
4
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 4 12
Proje Hazırlama 3 8 24
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 3 3 9
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0