Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP212 | GÖRSEL TASARIM UYGULAMALARI | 3 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SELDA BALCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenim süresince edinilen bilgi ve becerileri uygulayarak profesyonel olarak reklam kampanyası, takvim, afiş, ambalaj tasarımı gibi her türlü grafik tasarım ürünlerini projelendirme bilgi ve becerisi kazandırır... |
İçerik: | Belirlenen konular doğrultusunda afiş, basılı reklam kampanyaları, p.o.p. malzemeleri, ambalaj tasarımları, gazete tasarımları örnek analizi yapmak, tasarlamak ve sunuma hazır hale getirir. Verilen örnek şablon vasıtasıyla sunumu yapar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mesleki programları etkin ve hızlı bir şekilde kullanır. |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar. |
Tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda grup çalışması eşliğinde tasarlayabilme, uygulayabilme becerisi kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Bireysel proje yapmak isteyenlerin ayrılmasıyla kalan toplam öğrenci sayısını eşit sayıda gruplara ayırmak.Kurumsal kimlik çalışması hakkında bilgi vermek.Örneklemeleri projeksiyon desteği ile anlatım. | Proje Çalışması |
2 | AR - GE çalışması | Kurumsal kimliği hazırlanacak olan kurum, kuruluş veya ürün tespit önerileri sonunda karar verilmesi. AR - GE çalışmasına başlanması | Proje Çalışması |
3 | AR - GE çalışması | AR - GE çalışmalarının sonucunda toplanan materyallerin değerlendirilmesi | Proje Çalışması |
4 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | AR - GE çalışmalarının sonucunda toplanan materyallerin değerlendirilmesi, Handmade Logotype eskiz çalışmaları. | Proje Çalışması |
5 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme | Proje Çalışması |
6 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme, Logotype tespiti.Kurumsal Kimlikteki uygulama çalışmaları. | Proje Çalışması |
7 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Kurumsal Kimlikte kullanılacak grafik ürünlere uygulama taslak çalışmaları ve değerlendirmeler | Proje Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Kurumsal Kimlikte kullanılacak grafik ürünlere uygulama taslak çalışmaları ve değerlendirmeler.Hazırlanan şablona uygulamalar ve proje sunum hazırlığı | Proje Çalışması |
10 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Kurumsal kimliği hazırlanmış olan kurum, kuruluş veya ürünün tanıtım kampanyası hazırlığının yapılması.Tanıtım kampanyasında kullanılacak grafik ürünlerin tespiti.Örneklemeleri projeksiyon desteği ile anlatım. | Proje Çalışması |
11 | AR - GE çalışması | Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması | Proje Çalışması |
12 | AR - GE çalışması | Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. Handmade eskiz çalışmaları. | Proje Çalışması |
13 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması | Proje Çalışması |
14 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması | Proje Çalışması |
15 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması.Grafik ürünlere uygulama ve şablon üzerine yerleştirmeler | Proje Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Proje konusu ile ilgili kurum, kuruluş veya ürünün bağlı olduğu firmalardan birebir görüşmeler sonucunda toplanmış grafik materyaller ve web ortamında toplananlar.( AR - GE sonunda elde edilen veriler ) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
4 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
5 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
3 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
5 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
4 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
5 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
5 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
4 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
4 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
4 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
4 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
5 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
4 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
5 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
5 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |