TR EN

GRAFİK SANAT TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GTP214 GRAFİK SANAT TARİHİ 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SELDA BALCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ders, öğrencilerin grafik tasarımın tarihsel gelişim süreçlerini öğrenmesini amaçlar.
İçerik: 19. Yüzyıl öncesinde grafik tasarımın durumu. Jugendstil, art and craft ve Art Nouveau, baskı tekniklerinin gelişimi, grafik tasarım ve reklam birlikteliği. Grafik tasarımda afişlerin etkisi, Dadaizim Fütürizm. Tüketim toplumunun getirmiş olduğu grafik tasarım uygulamaları ve grafik tasarımının öneminin anlaşılması. Grafik tasarımda modernleşme: Bauhaus ekolü. Grafik tasarım üzerinde birinci dünya savaşı etkisi ve propaganda. Kurumsal kimlik uygulamalarının başlangıcı ve grafik tasarımda ekiple çalışma süreçleri. Yeni tipografi hareketi ve New York okulunun etkisi. Pop Art ve yeni teknolojinin grafik tasarımdaki etkisi. Web Teknolojileri ve global grafik tasarım dilinin oluşması. Cumhuriyet öncesi grafik tasarımın gelişimi. Cumhuriyet sonrasında grafik tasarımın gelişimi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1- Grafik tasarımın kronolojik gelişim süreçlerini sıralar. 2- Grafik tasarım içinde yer alan akımları açıklar. 3- Sanat akımlarının grafik tasarım üzerindeki etkisini açıklar. 4- Tasarımlardaki sanat akımı etkilerini söyler. 5- Türkiye'deki grafik tasarımın tarihsel gelişimini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 yok 19. Yüzyıl öncesinde grafik tasarımın durumu -
2 ders notları 1910 Jugendstil ve Art Nouveau / Mas medya/ baskı teknikleri gelişimi ile grafik tasarım ve reklam birlikteliği -
3 ders notları 1. Dünya Savaşı ve Dada Akımı / savaş afişleri / gerçekçilik soyuta karşı -
4 ders notları 1920 – 1930 tüketim toplumu -
5 ders notları Grafik tasarımda modern stillere geçiş / Bauhaus / yeni tipografiler -
6 ders notları Grafik tasarımda modern stillere geçiş / Bauhaus / yeni tipografiler -
7 ders notları 1930 – 1950 toplum bilinçlendirme kampanyaları bilgi iletişim tasarımı / savaş propaganda ve bilgileri ve fotoğrafın önemi -
8 - ARA SINAV -
9 ders notları 1950 – 1970 kurumsal kimlik uluslararası grafik dili / teknoloji -
10 ders notları 1960 – 1970 pop ve protest / devrimci kültürler, karşı kültürler arası farkındalık -
11 ders notları 1970 – 1980 postmodern stiller -
12 ders notları 1980 – 1990 dijital teknoloji / medya uygulamaları -
13 ders notları Web Teknolojileri / Global grafik tasarımı üzerine tartışma -
14 ders notları Cumhuriyet öncesi grafik tasarımın gelişimi -
15 ders notları Cumhuriyet sonrasında grafik tasarımın gelişimi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1- Dilek Bektaş (1992). "Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişim" YKY Yayınları. 2- Alain Weill (2015) "Grafik Tasarım" YKY Yayınları. 3- Philip B. Meggs ve Alston W. Purvis "Meggs' History of Graphic Design

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
3
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
2
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
0
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
5
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
0
3
Computer supported graphic design programs recognize.
0
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
0
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
0
3
Graphic design creates products and projects.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
0
2
All types of graphic design product design.
0
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
0
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
0
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
0
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
0
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
5
2
Life-long learning is conscious of the need.
5
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
5
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
0
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
0
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
0
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 2 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 4 5 20
Sosyal Faaliyet 5 5 25
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0