Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP202 | İLLÜSTRASYON II | 4 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sözsel ve yazınsal anlatımların, görsellerle desteklenmesi veya tamamen görsel olarak illüstrasyona çevirlebilmesi. |
İçerik: | Grafik sanatının bir dalı olan illüstrasyonların hayatımızdaki kullanım alanlarını belirlemek, sözsel ve yazınsal anlatımların gösel olarak anlatımının gelirşitilmesini sağlamak ve bu anlatımları teknolojiyi kullanarak Adobe Illustrator programı yardımı ile baskıya hazırlamak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir. |
Addobe İllustrator programının etkin şekilde kullanır. |
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir. |
Sunum yapma becerisinin geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı ve görsel kaynaklar | Dersin tanımı işlenecek konu ve uygulamalar hakkında genel bilgi, illüstrasyon tarihi. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılar | laboratuar uyg. |
2 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Türkiye’de illüstrasyon ve önemli sanatçılar. (Sanatçılar ile ilgili detaylı araştırma) | laboratuar uyg. |
3 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | İllüstrasyon türleri, İllüstrasyonda dijital yaklaşımlar (vektör tabanlı-piksel tabanlı), Piksel tabanlı program kullanımı (Photoshop) | laboratuar uyg. |
4 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Dijital ve geleneksel araçları birleştiren melez türler, Dijital kolaj tanımı, özellikleri, “İçimdeki İstanbul”. Özgün izlenimleriniz. Serbest teknik. Photoshop tool tanıtımı çalışma örnekleri | laboratuar uyg. |
5 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Fotomanipilasyon tanımı, özellikleri, Hareketli İllüstrasyon (GIF), “Ben kimim?” Kendine bakış, otoportre çalışmaları. Kurşun kalem, füzen vb. malzeme ile. Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak, Photoshop ile piksel tabanlı illüstrasyon devamı | laboratuar uyg. |
6 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Teknoloji ile gelişen illüstrasyon araçları metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirmek: Hai-Ku. Bu sanat ile ilgili bilgilendirme. Öğrencilerden birer Hai-Ku yazmaları ve bunu illüstre etmeleri istenecek | laboratuar uyg. |
7 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | vize ile ilgili detaylı bilgilendirme, yapılan çalışmaların analizi, vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyon çalışmaları | laboratuar uyg. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Afiş sanatı, tarihi, önemli sanatçılar | laboratuar uyg. |
10 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Afiş sanatı türleri, afiş örnekleri, istenilen bir afişin yarısını silip öğrencilerin kendi tasarımlarına göre yaratıcı devam ettirme çalışması | laboratuar uyg. |
11 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | İmge Bağlantılı Semboller Oluşturmak, Kitap ayracı serbest çalışma | laboratuar uyg. |
12 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Kitap resimleme, Photoshop ve Illustrator programlarında ortak özgün tasarım çalışmaları | laboratuar uyg. |
13 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Özgün, yaratıcılığa, araştırmaya yönelik ortak ve bireysel çalışmalar | laboratuar uyg. |
14 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Fikir ve mesajı anlatacak uygulamalar yapmak, final projesinin son hali değerlendirmesi | laboratuar uyg. |
15 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Genel tekrar | laboratuar uyg. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı Elif Songür Dağ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
4 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
3 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
3 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
3 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
4 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
3 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
3 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
3 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
3 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
4 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 2 | 2 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |