TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP113 İLETİŞİME GİRİŞ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste iletişim araştırma, kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Kitle iletişim kuramcıları, iletişim modelleri ve önemli kuramcılara ait okumalar yapılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim ve koordinasyon kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1)
Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimi tanımlar. ( define) ( 1 )
İletişim kuramlarını, ikna, empati kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1 )
Dinleme ve iletişim becerilerini açıklar. ( explain ) ( 2 )
Bireyler arası iletişim yöntemlerini, beden dilini açıklar. ( explain ) ( 2 )

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Makale tarama, Kitap okuma İletişiminin Tarihçesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Makale tarama, Kitap okuma Sözlü İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Makale tarama, Kitap okuma Sözsüz İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Makale tarama, Kitap okuma Yazılı ve Görsel iletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Makale tarama, Kitap okuma Kişilerarası İletişim ve Kuşak Farkları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Makale tarama, Kitap okuma Kültürlerarası İletişim ve Kültürel Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Makale tarama, Kitap okuma iletişim sürecindeki ögeler (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Makale tarama, Kitap okuma Kitle İletişim Araçları ve Propaganda kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Makale tarama, Kitap okuma Ana Akım Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Makale tarama, Kitap okuma Modern Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Makale tarama, Kitap okuma Eleştirel Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Makale tarama, Kitap okuma Yeni Medya ve İletişimin Dönüşümü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Yerel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları: Ankara.
Özçetin, B. (2019). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları: İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
Graphic design creates products and projects.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
2
All types of graphic design product design.
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 4 1 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 3 6
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 2 3 6
Sosyal Faaliyet 1 3 3
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 81 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0