Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP225 | RENK BİLGİSİ | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖMER FARUK SÖYLER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere yaptıkları projeleri boyama, doğru renkleri ve renk geçişlerini öğretmeyi amaçlar. Görsel ve renk algılama yetileri gelişerek çevreye karşı duyarlı olmalarını sağlar. |
İçerik: | Rengin tanımı, Rengin görülmesi, Rengin algılanması, rengin fiziksel olarak algılanması, rengin psikolojik olarak algılanması, rengin fizyolojik olarak algılanması, Ana renkler ve ara renklerin karışımı ile skala yapma, Doğada görülen bir doku boyama, Renk analizi yapma, Doku verme, Ahşap, mermer, taş, tuğla vs. inşaat sektöründeki malzemelerin marker boyalar ve guaj boyalar ile doku çalışması, 1/20 ölçekli perspektif çizme ve boyamayı içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Renkleri tanır. |
Tarama yapabilir. |
Renk, doku görme ve değerlendirme becerisi kazanır. |
Doku ve boyama çalışması yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak okuma | Renk nedir? Renkli ışık olgusu. Renk ve ışık ilişkileri. | Sözlü anlatım. |
2 | Kaynak okuma | Renkli Teknikler, Tempera, Guaj boya, akrilik boya, sulu buya, likit boyalar ve karışık teknik. Guaj boya tekniği ile renk çemberi uygulaması | Sözlü anlatım- Uygulama |
3 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Rengin algılanması, rengin fiziksel olarak algılanması, rengin psikolojik olarak algılanması, rengin fizyolojik olarak algılanması. Ana renk ve ara renk karışımı, renk skalası, renk valörleri. Guaj boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
4 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Soğuk renk ve sıcak renk kontrastı uygulamaları. Nötr renkler. Guaj boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
5 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Doku çeşitleri, Doğal dokular. Guaj boyama tekniği uygulaması | Sözlü anlatım - Uygulama |
6 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Doku çeşitleri, Yapay dokular, renk skalası. Guaj boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
7 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Tek kaçışlı perspektif uygulama. Açık, koyu renk perspektifi. Guaj boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Çift kaçışlı perspektif. Nötr renkler. Marker boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
10 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Çift kaçışlı perspektif. Kontrast renkler. Marker boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
11 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Kompozisyon da dizayn ilkeleriyle renk analizi. Guaj ve Marker boyama teknikleri | Sözlü anlatım - Uygulama |
12 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Mekan kavramı ve renk analizi. Mekanda doku çalışmaları. Guaj boyama tekniği. | Sözlü anlatım - Uygulama |
13 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Renklerle mekan kavramı ve uygulaması | Sözlü anlatım - Uygulama |
14 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Renklerle iç mekan kavramı ve uygulaması | Sözlü anlatım - Uygulama |
15 | Görsel araştırma / Sunum hazırlama | Kompozisyon. Kolaj çalışması | Sözlü anlatım - Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
PARRAMON Jose M. Resimde Renk ve Uygulanışı, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1997 |
Yard. Doç. Dr. BALCI B. Y., Dr. SAY N. Temel Sanat Eğitimi, YA-PA Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
||||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
||||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
||||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
||||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
||||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
||||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
||||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
||||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
||||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
||||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
||||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
||||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
||||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
||||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
||||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
||||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |