TR EN

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP111 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri tanıtılarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturma amaçlanır.
İçerik: Dersin içeriği; Halkla İlişkilerin Tanımı, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurum İçi Halkla İlişkiler Birimi, Halkla İlişkiler Projeleri, Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Yeri, Kurumsal Kimlik, Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İtibar Yönetimi, Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi, Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Uluslararası Halkla İlişkiler, Kamu Diplomasisi, Finansal Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Etik, Halkla İlişkiler Kuruluşları konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler.
Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder.
Kurumların hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler.
Halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamalarıyla ilgili örnekler verir.
Halkla ilişkiler uygulama aşamalarını listeler.
Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması, Dönemin Planlamasının Yapılması, Halkla İlişkiler Nedir? Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkilerin Benzer Alanları, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kavramsal Çerçeve Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişim Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü Türkiye Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler Eğitimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İçi Birim ve Danışman Ajans Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum İçi İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum Kimliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kurum Kimliği Örnek Çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Sınav Öncesi Genel Konu Tekrarı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları
Bernays, Edward L. (2013).Public Relations, University of Oklahoma Press
Theaker, A. (2008).Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2.bs

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
4
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
2
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
3
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
4
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
2
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
3
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
2
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
3
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
4
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
2
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
4
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
4
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
2
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
4
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 4 8
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 4 8
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 2 2 4
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0