TR EN

GRAFİKTE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GTP221 GRAFİKTE REKLAMCILIK 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MURAT ÇİL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Grafik tasarımdaki reklam mantığının kavranmasını amaçlar.
İçerik: Günümüz reklam ve iletişim dünyasında yaşanan değişimler sektörde yaratıcı faaliyetlere bulunan tasarımcılara mesleki yaşamlarında uymaları gereken temel ilke ve kurallar tanıtılmaktadır. mesleki yaşamda karşılaşılacak görsel reklam ürünlerinin grafiksel tasarımı konusunda gereksinim duyacakları kurumsal ve uygulamaya dönük bilgi vermek.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam sektörü için ön bilgi edinir.
Güncel reklam kampanyalarının yapım aşamalarını deneyimler.
sosyal medya reklamcılığını öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama. Reklam kararlarının önemi, Reklam yapma nedenleri Anlatım
2 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam uygulamalarını etkileyen koşullar Anlatım
3 Kaynak tarama. İletişimin reklamdaki önemi Anlatım
4 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam iletişimin özellikleri Anlatım
5 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Görsel reklam iletişiminde algılamanın önemi Anlatım ve uygulama
6 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Görsel reklam iletişiminde grafik tasarımın önemi Anlatım ve uygulama
7 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam kampanyası oluşumu Anlatım ve uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Vize projesi için ön hazırlık Reklam kampanyası sürecinin aşamaları Anlatım ve uygulama
10 Kaynak tarama. Reklam iletişim araçlarının iletişim tasarımı açısından özellikleri Anlatım ve uygulama
11 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam iletişim araçlarının kullanım biçimleri Anlatım
12 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam faaliyetlerinde yaratıcılık Anlatım
13 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam faaliyetlerinde kurum kimliği Anlatım ve uygulama
14 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam faaliyetlerinde grafik tasarımın yeni uygulama alanları Anlatım ve uygulama
15 Final projesi için ön hazırlık Dijital reklamcılık Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

prof. Ulufer teker GRAFİK TASARIM VE REKLAMCILIK

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
Graphic design creates products and projects.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
2
All types of graphic design product design.
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 1 4
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 2 6 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 10 1 10
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 61 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0