Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP221 | GRAFİKTE REKLAMCILIK | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Grafik tasarımdaki reklam mantığının kavranmasını amaçlar. |
İçerik: | Günümüz reklam ve iletişim dünyasında yaşanan değişimler sektörde yaratıcı faaliyetlere bulunan tasarımcılara mesleki yaşamlarında uymaları gereken temel ilke ve kurallar tanıtılmaktadır. mesleki yaşamda karşılaşılacak görsel reklam ürünlerinin grafiksel tasarımı konusunda gereksinim duyacakları kurumsal ve uygulamaya dönük bilgi vermek. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam sektörü için ön bilgi edinir. |
Güncel reklam kampanyalarının yapım aşamalarını deneyimler. |
sosyal medya reklamcılığını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak tarama. | Reklam kararlarının önemi, Reklam yapma nedenleri | Anlatım |
2 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam uygulamalarını etkileyen koşullar | Anlatım |
3 | Kaynak tarama. | İletişimin reklamdaki önemi | Anlatım |
4 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam iletişimin özellikleri | Anlatım |
5 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Görsel reklam iletişiminde algılamanın önemi | Anlatım ve uygulama |
6 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Görsel reklam iletişiminde grafik tasarımın önemi | Anlatım ve uygulama |
7 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam kampanyası oluşumu | Anlatım ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Vize projesi için ön hazırlık | Reklam kampanyası sürecinin aşamaları | Anlatım ve uygulama |
10 | Kaynak tarama. | Reklam iletişim araçlarının iletişim tasarımı açısından özellikleri | Anlatım ve uygulama |
11 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam iletişim araçlarının kullanım biçimleri | Anlatım |
12 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam faaliyetlerinde yaratıcılık | Anlatım |
13 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam faaliyetlerinde kurum kimliği | Anlatım ve uygulama |
14 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Reklam faaliyetlerinde grafik tasarımın yeni uygulama alanları | Anlatım ve uygulama |
15 | Final projesi için ön hazırlık | Dijital reklamcılık | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
prof. Ulufer teker GRAFİK TASARIM VE REKLAMCILIK |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
||||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
||||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
||||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
||||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
||||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
||||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
||||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
||||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
||||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
||||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
||||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
||||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
||||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
||||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
||||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
||||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 12 | 3 | 36 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |