Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP218 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin başarılı ve etkili sosyal sorumluluk projesi yapabilmelerini sağlamaya yönelik gerekli teorik bilgiyi ve uygulama becerisini kazandırmak. |
İçerik: | Halkla İlişkiler alanında başarılı bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirilirken önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Sosyal Sorumluluk proje planının hazırlanması, paydaşların analizi, proje aktarımında medyayı etkin kullanabilme gibi konular incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkiler çalışmalarında sosyal sorumluluk, kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlar ve sosyal sorumluluğun önemini öğrenir. Define (Bloom’s 1) |
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin etkilerini inceler ve tartışır Discuss (Bloom’s 2) |
Halkla ilişkiler mesleğinde etik kavramının değerini kavrar ve açıklar Explain (Bloom’s 2) |
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin etik ilkeler doğrultusunda nasıl yürütülmesi gerektiğine ilişkin bilgi edinir. Inform (Bloom’s 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Blowfield, M., & Murray, A. (2014). Corporate responsibility. Oxford University Press, USA. | Sosyal sorumluluk dersi ile ilgili kavramlar | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
2 | Crane, A., & Matten, D. (2020). COVID‐19 and the future of CSR research. Journal of Management Studies. | Etik ve gönüllülük ile ilgili kavramlar | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
3 | Kotler, P., & Lee, N. (2008). Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. John Wiley & Sons. | Uzun ürün ömrü, akıllı uygulamalar, bakım ve mevcut sisteme uyumluluk | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
4 | Vogel, D. (2007). The market for virtue: The potential and limits of corporate social responsibility. Brookings Institution Press. | Sürdürülebilirlik Kavramı | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
5 | Literatür Okunması | Stratejik düşünme ve döngüsel ekonomi ile ilgili örnekler | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
6 | Literatür Okunması | Döngüsel ekonomi çevrimi; Döngüsel ekonominin kolaylaştırıcı faktörleri ve Uygulamalar | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
7 | Literatür Okunması | Döngüsel ekonomi ile karlılık ve büyüme | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okunması | Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ile ilgili örnekler | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
10 | Literatür Okunması | Döngüsel ekonominin önemli bir etkinleştiricisi olarak dijitalleşme | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
11 | Literatür Okunması | Simit Ekonomisi ve İş Modeli | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
12 | Literatür Okunması | Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ile ilgili örnekler | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
13 | Literatür Okunması | Döngüsel ekonominin geleceği | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
14 | Literatür Okunması | Diğer yaklaşımlar, modüler, adaptif ve akıllı tasarım çözümleri | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
15 | Literatür Okunması | Döngüsel ekonomi temelinde yalın girişim modelleri ve iş modeli şablonu oluşturma süreçleri ile sanal fabrika | Anlatım Tartışma Soru-Cevap, Örneklem |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kotler, P. (2006),Corporate Social Responsibility, Mediacat Publisher |
Vogel, D. (2007). The market for virtue: The potential and limits of corporate social responsibility. Brookings Institution Press. |
Kotler, P., & Lee, N. (2008). Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. John Wiley & Sons. |
Crane, A., & Matten, D. (2020). COVID‐19 and the future of CSR research. Journal of Management Studies. |
Blowfield, M., & Murray, A. (2014). Corporate responsibility. Oxford University Press, USA. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
4 | |||||
3 |
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
2 | |||||
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
2 | |||||
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
1 | |||||
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
1 | |||||
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |