Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP215 | SOSYAL DAVRANIŞ VE PROTOKOL | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, yaşamda uyulması gereken sosyal, kamusal ve kurumsal davranış kuralları, saygı, görgü ve nezaket, tören, kutlama, parti ve ziyafetler, sosyal ve kurumsal ziyaretler ve izlenecek protokol kuralları ile sunumun hediye edilecek ilke ve uygulamalar hakkında bilgilendirilir. |
İçerik: | Bu derste; Protokol Kavramı, Protokolün Önemi, Protokolün Tarihçesi, Protokolde Temel İlkeler, Protokol Türleri, Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları (Hitap ve Selamlama, Tanıtma ve Tanıştırma, Tokalaşma, El Öpme ve Yanaktan Öpme, Konuşma ve Dinleme, Telefonda Konuşma, Teşekkür Etme ve Özür Dileme, Hediye Alma ve Sunma, Çiçek Alma ve Sunma), Sosyal Merasim ve Kutlamalar, Toplantı Protokolü ve Taşıt Protokolü, Bayrak Protokolü, Konuk ve Ziyaret Protokolü, Tören Protokolü, Davet ve Ziyafet Protokolü, Yazışma Protokolü, Kurumsal Davranış ilke ve uygulamaları hakkında bilgilendirilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yüksek düzeyde analitik düşünme, eleştirel düşünme ve analitik düşünme becerisini tanımlar |
İletişimsel eylemleri daha iyi analiz eder. |
Beden dili ve güzel konuşmanın önemini anlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Protokol Kavramı, Protokolün Önemi, Protokolün Tarihçesi | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
2 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Protokolde Temel İlkeler, Protokol Türleri | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
3 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları I (Hitap ve Selamlama) | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
4 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları II (Tanıtma ve Tanıştırma, Tokalaşma, El Öpme ve Yanaktan Öpme) | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
5 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları III (Konuşma ve Dinleme, Telefonda Konuşma) | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
6 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları IV (Teşekkür Etme ve Özür Dileme, Hediye Alma ve Sunma, Çiçek Alma ve Sunma) | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
7 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Genel Tekrar | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Sosyal Merasim ve Kutlamalar | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
10 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Toplantı Protokolü ve Taşıt Protokolü | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
11 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Bayrak Protokolü, Konuk ve Ziyaret Protokolü | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
12 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Tören Protokolü, Davet ve Ziyafet Protokolü | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
13 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Yazışma Protokolü | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
14 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Kurumsal Davranış | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
15 | Grup halinde ilgili metinleri okuma | Genel Tekrar | Sunum, Yansıtma-Eleştiri, Sorulara cevap verme. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aytürk, N. (2017). Protokol Bilgisi, Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Krogerus, M. (2018). The Communication Book: 50 Ideas for Better Conversations Every Day. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
0 | |||||
2 |
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
4 | |||||
3 |
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
2 | |||||
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
3 | |||||
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
3 | |||||
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 6 | 8 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 10 | 50 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 26 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |