Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP217 | SOSYAL MEDYA | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İletişim teknolojileri ve sosyal medya ile değişen yeni olgular ile yeni iletişim biçimleri hakkında oluşan izlenimleri,bakış açılarını saptamak, sosyal medya ve sosyal medya pazarlaması konusunda farkındalık kazandırmak |
İçerik: | Dersin içeriği; sosyal medyanın ortaya çıkışı, sosyal medyanın tanımı, özellikleri, etkileri, sosyal medya araçları, sosyal medya okuryazarlığı, sosyal medyada hak ve sorumluluklar, sosyal medyada bilgi güvenliği, gizlilik ve etik, sosyal medya ve sağlık, sosyal medyada benlik ve algılama, sosyal medyada ikna, sosyal medya ve pazarlama, sosyal medya ve reklam, sosyal medya ve halkla ilişkiler, sosyal medyada görsel ve metinsel dil, sosyal medyada içerik yönetiminde püf noktalar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnternet ortamında halkla ilişkilerin temel kavramlarını tanımlar ve gözlemler Observe (Bloom's 2) |
Halkla ilişkiler alanına giren her türlü iletişim çalışmasını yeni medya ile ilişkili olarak tanımlar Define (Bloom's 1) |
Ulusal ve uluslar arası sahalarda halkla ilişkiler disiplini ile bağlantı olabilecek güncel olay ve durumları takip eder ve halkla ilişkiler disiplini perspektifinden açıklar Explain (Bloom's 2) |
Halkla ilişkiler disiplini ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerden edindiği bilgileri kullanarak stratejik düşünebilme ve stratejiler üretebilme kabiliyeti kazanabilir Ask (Bloom's 2) |
Sosyal medyayı, sosyal medya araçlarını, Türkiye ve dünyadaki gelişimlerini öğrenir ve günlük yaşamda uygular- Apply (Bloom's 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dijital Medya, Yeni Medya ve Sosyal Medya Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyanın Ortaya Çıkışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyanın Özellikleri, Etkileri ve Araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyaya Kuramsal Bakış | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyada Kişisel İmaj | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medya ve Pazarlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medya ve Reklam | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyada Hak ve Sorumluluklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyada Bilgi Güvenliği, Gizlilik ve Etik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medya ve Sağlık | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Medyada Ölçümleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları. |
Öztürk, R. G. (2020). Dijital Pazarlama İletişiminde Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Ne Uygular?. Ankara: Nobel Yayınları. |
Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., Küçükali, M. (2020). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler. Ankara: Nobel Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
5 | |||||
3 |
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
2 | |||||
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
5 | |||||
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
5 | |||||
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
4 | |||||
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 6 | 10 | 60 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 26 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |