TR EN

SOSYAL MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP217 SOSYAL MEDYA 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim teknolojileri ve sosyal medya ile değişen yeni olgular ile yeni iletişim biçimleri hakkında oluşan izlenimleri,bakış açılarını saptamak, sosyal medya ve sosyal medya pazarlaması konusunda farkındalık kazandırmak
İçerik: Dersin içeriği; sosyal medyanın ortaya çıkışı, sosyal medyanın tanımı, özellikleri, etkileri, sosyal medya araçları, sosyal medya okuryazarlığı, sosyal medyada hak ve sorumluluklar, sosyal medyada bilgi güvenliği, gizlilik ve etik, sosyal medya ve sağlık, sosyal medyada benlik ve algılama, sosyal medyada ikna, sosyal medya ve pazarlama, sosyal medya ve reklam, sosyal medya ve halkla ilişkiler, sosyal medyada görsel ve metinsel dil, sosyal medyada içerik yönetiminde püf noktalar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnternet ortamında halkla ilişkilerin temel kavramlarını tanımlar ve gözlemler Observe (Bloom's 2)
Halkla ilişkiler alanına giren her türlü iletişim çalışmasını yeni medya ile ilişkili olarak tanımlar Define (Bloom's 1)
Ulusal ve uluslar arası sahalarda halkla ilişkiler disiplini ile bağlantı olabilecek güncel olay ve durumları takip eder ve halkla ilişkiler disiplini perspektifinden açıklar Explain (Bloom's 2)
Halkla ilişkiler disiplini ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerden edindiği bilgileri kullanarak stratejik düşünebilme ve stratejiler üretebilme kabiliyeti kazanabilir Ask (Bloom's 2)
Sosyal medyayı, sosyal medya araçlarını, Türkiye ve dünyadaki gelişimlerini öğrenir ve günlük yaşamda uygular- Apply (Bloom's 3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital Medya, Yeni Medya ve Sosyal Medya Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyanın Ortaya Çıkışı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyanın Özellikleri, Etkileri ve Araçları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyaya Kuramsal Bakış Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyada Kişisel İmaj Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medya ve Pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medya ve Reklam Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyada Hak ve Sorumluluklar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyada Bilgi Güvenliği, Gizlilik ve Etik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medya ve Sağlık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Medyada Ölçümleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.
Öztürk, R. G. (2020). Dijital Pazarlama İletişiminde Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler, Sektör Ne Uygular?. Ankara: Nobel Yayınları.
Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., Küçükali, M. (2020). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler. Ankara: Nobel Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
4
2
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
5
2
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
5
3
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
2
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
5
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
5
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
4
3
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
5
2
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 6 10 60
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 4 8 32
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0