Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP224 | HENTBOL | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini, hücum ve savunma taktiklerini ve oyun sistemlerini uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar, hentbolun tarihçesi, hentbol oyun kuralları, hentbolda kullanılan pas çeşitleri, hentbolda kullanılan kale atışları, hentbolda kullanılan aldatmalar, hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hentbol branşı ile ilgili kavramları tanımlar. |
Hentbol oyun kurallarını açıklar ve uygular. |
Hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini uygular. |
Hentbola ait hücum ve savunma taktiklerini uygular. |
Hentbola özgü antrenman sürecini düzenler ve organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, hentbolun Türkiye ve dünyadaki önemi, hentbolun tarihçesi | tarihçesi Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
2 | Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Hentbol oyun kuralları, saha ölçüleri ve çizgileri, Hentbolda top tutma-atma | Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi |
3 | Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Hentbolda kullanılan pas çeşitleri (Temel pas-bilek pası) | Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi |
4 | Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Hentbolda kullanılan pas çeşitleri (sıçrayarak pas, yerden pas, göğüs pası, arkadan pas, ense pası, alttan pas) | Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi |
5 | Maç ya da video izleme | Hentbolda kullanılan kale atışları (yüksek temel kale atışı, kalça yüksekliğinde temel atış, alçak temel kale atışı) | Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Maç ya da video izleme | Hentbolda kullanılan kale atışları (sıçrayarak atış, düşerek atış, 7 m. atışı) | Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Maç ya da video izleme | Hentbolda kullanılan aldatmalar | Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Maç, video izleme ve oyun kurallarına ilişkin okuma yapma | Ara sınav hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Maç ya da video izleme | Hentbol oyun videoları ile görsel eğitim | Anlatım ve gösteri yöntemi |
11 | Maç değerlendirmesi özeti | Hentbolda savunma teknikleri ve savunmanın özellikleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Maç değerlendirmesi özeti | Takım savunması (6:0; 5:1; 4:2; 3:2:1) | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Maç değerlendirmesi özeti | Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Maç değerlendirmesi özeti | Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri) | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Savunma ve hücum sistemleri ile ilgili alıştırmalar | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara. |
Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya. |
Dorak,F. (1994). Hentbolda Bireysel Hücum ve Savunma. Bilim Ofset, İzmir |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
3 | |||||
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
3 | |||||
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
3 | |||||
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
4 | |||||
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |