TR EN

HENTBOL DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP224 HENTBOL 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini, hücum ve savunma taktiklerini ve oyun sistemlerini uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar, hentbolun tarihçesi, hentbol oyun kuralları, hentbolda kullanılan pas çeşitleri, hentbolda kullanılan kale atışları, hentbolda kullanılan aldatmalar, hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hentbol branşı ile ilgili kavramları tanımlar.
Hentbol oyun kurallarını açıklar ve uygular.
Hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini uygular.
Hentbola ait hücum ve savunma taktiklerini uygular.
Hentbola özgü antrenman sürecini düzenler ve organize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, hentbolun Türkiye ve dünyadaki önemi, hentbolun tarihçesi tarihçesi Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
2 Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma Hentbol oyun kuralları, saha ölçüleri ve çizgileri, Hentbolda top tutma-atma Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
3 Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma Hentbolda kullanılan pas çeşitleri (Temel pas-bilek pası) Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
4 Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma Hentbolda kullanılan pas çeşitleri (sıçrayarak pas, yerden pas, göğüs pası, arkadan pas, ense pası, alttan pas) Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
5 Maç ya da video izleme Hentbolda kullanılan kale atışları (yüksek temel kale atışı, kalça yüksekliğinde temel atış, alçak temel kale atışı) Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Maç ya da video izleme Hentbolda kullanılan kale atışları (sıçrayarak atış, düşerek atış, 7 m. atışı) Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Maç ya da video izleme Hentbolda kullanılan aldatmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Maç, video izleme ve oyun kurallarına ilişkin okuma yapma Ara sınav hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Maç ya da video izleme Hentbol oyun videoları ile görsel eğitim Anlatım ve gösteri yöntemi
11 Maç değerlendirmesi özeti Hentbolda savunma teknikleri ve savunmanın özellikleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Maç değerlendirmesi özeti Takım savunması (6:0; 5:1; 4:2; 3:2:1) Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Maç değerlendirmesi özeti Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Maç değerlendirmesi özeti Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri) Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Savunma ve hücum sistemleri ile ilgili alıştırmalar Final sınavına hazırlık çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
Dorak,F. (1994). Hentbolda Bireysel Hücum ve Savunma. Bilim Ofset, İzmir

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
3
2
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
3
3
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
3
4
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
4
2
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
3
2
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
4
2
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
4
2
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0