Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SYP212 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
4 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Spor faaliyetleri ve yönetimi alanında yeterli teknik ingilizce bilgisi kazanmaktır. |
İçerik: |
Temel ingilizce kaynaklar, spor faaliyetleri içinde kullanılan ingilizce |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce temel dil becerilerini uygular. |
Alanıyla ilgili terminolojiyi İngilizce karşılıklarıyla ilişkilendirir. |
Alanıyla ilgili birincil kaynaklardan edindiği bilgileri sentezler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Present Simple Tense, to be fiilinin çekimi "am, is, are" |
anlatım, soru cevap |
2 |
Literatür tarama |
Present Tense soru sorma ve cevap verme Do/Does yardımcı fiillerinin kullanımı |
anlatım, soru cevap |
3 |
Literatür tarama |
There is/are, sayılabilir ve sayılamayan nesnelerin ifade biçimleri any, some, a lot of, a little |
anlatım, soru cevap |
4 |
Literatür tarama |
Geniş zamanı kullanarak günlük işlerimizi ve kendimizi anlatmak |
anlatım, soru cevap |
5 |
Literatür tarama |
genel ve yaygın olarak kullanılan sıfatları kullanarak cümle oluşturmak |
anlatım, soru cevap |
6 |
Literatür tarama |
zamanları ifade ederken kullanılan edatlar in, on, at ve benzeri |
anlatım, soru cevap |
7 |
Literatür tarama |
yeteneklerimizden bahsederken "can" yardımcı fiilini kullanmak |
anlatım, soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
genel tekrar |
anlatım, soru cevap |
10 |
Literatür tarama |
Simple Present Continous Tense |
anlatım, soru cevap |
11 |
Literatür tarama |
Simple Present Continous ve Simple Present Tense arasındaki farklılıklar |
anlatım, soru cevap |
12 |
Literatür tarama |
Simple Past Tense "was/were" |
anlatım, soru cevap |
13 |
Literatür tarama |
Simple Past Tense sık kullanılan fiiller, soru sorarken, cevap verirken "did/didn't" kullanımı |
anlatım, soru cevap |
14 |
Literatür tarama |
Spor branşlarını basitçe ingilizce anlatmak |
anlatım, soru cevap |
15 |
Literatür tarama |
Genel tekrar |
anlatım, soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Cambridge English Grammar in Use. |
Betty Azar, Basic English Grammar. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
2 |
4 |
8 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
4 |
8 |
32 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
2 |
4 |
8 |
Ödev |
2 |
4 |
8 |
Proje Hazırlama |
1 |
4 |
4 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
8 |
32 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|