Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP111 | FİTNESS | 1 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ONUR ŞENGÖL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, fitness egzersiz hareketlerini gerekli ekipmanları kullanarak, tekniğe uygun bir şekilde uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, fitness’e özgü kavram ve tanımlar, Fitness egzersiz yöntemleri ve ilgili hareketler, Fitness ekipmanları, Fitness ve ergonomi, Biomekanik ve uygulamalı hareket analizi, Bar tutuş şekilleri ve spot teknikleri, Postür analizi, Olimpik kaldırış teknikleri, Kardiovasküler egzersizlerde vücudun konumlandırılması, Fitness egzersizlerinde nefes teknikleri ve uygulama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fitness ile ilgili kavramları tanımlar. |
Egzersiz çeşitlerine göre uygun malzeme seçimini açıklar |
Fitness’e ait malzeme ve ekipmanları kullanır . |
Temel fitness hareketlerini doğru teknikle uygular . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Fitness ve fitness ile ilişkili temel kavramların incelenmesi | Anlatım, soru-cevap, gösteri ve tartışma yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Hareket sisteminin aktif ve pasif elemanları ile fitness hareket analizi ve uygulaması | Anlatım, soru-cevap, gösteri ve tartışma yöntemi |
3 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | Vücut bölgelerinin ayrı ayrı incelenmesi ile fitness hareket analizi ve uygulaması | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
4 | Konu ile ilgili makale okuma | Temel anatomik terimler ile fitness hareket analizi ve uygulaması | Anlatım, soru-cevap, gösteri ve tartışma yöntemi |
5 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | Anatomik düzlemler ve eksenler ile fitness hareket analizi ve uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
6 | Video izleme ve yorumlama | İskelet kasının yapısı ile çeşitli fitness egzersizlerini incelemesi ve uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
7 | Video izleme ve yorumlama | Vize sınavına yönelik teorik ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve yorumlama | İskelet kasının kasılabilir bileşenlerinin (sarkomer) incelenmesi ile çeşitli fitness egzersizlerinin analizi ve uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
10 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | İskelet kasının kas adaptasyonları ve kasılma türleri ile fitness hareket analizi ve uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
11 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | Enerji sistemleri; Aerobik ve anaerobik enerji sistemleri ile fitness egzersizlerini inceleme ve uygulama | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
12 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | Fitness ekipmanlarını tanıma ve ilgili fitness hareketlerinin uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
13 | Video izleme ve yorumlama | Bar kavrama ve tutuş şekilleri ile fitness kuvvet çalışmalarında vücut konumu analizi ve uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
14 | Video izleme ve yorumlama | Spot (destek) tekniği ile fitness hareket uygulamaları | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
15 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | Final sınavına yönelik teorik ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Blue Vision Fitness Akademi Personal Fitness Trainer |
Alvar, B., Sell, K. ve Deuster, P. (2017). Essentials of Tactical Strength and Conditioning. Human Kinetics e-book, US. |
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Kluver, W.(2018). Related Physical Fitness Assessment. ACSM Publishing, U.S. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
0 | |||||
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
0 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |