Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP118 | UYGULAMALI YAZ KAMP EĞİTİMİ | 2 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, doğa şartlarına uyum sağlamayı destekleyici, yardımcı malzeme ve ekipmanları kullanabilme, çeşitli doğa sporları ve su sporlarına özgü temel teknikleri uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; dağcılık olarak adlandırılan faaliyetlerin sınıflandırılması, yürüyüş teknikleri, tırmanış teknikleri, kamp malzemeleri ve kullanımları, su sporları kavramı ve çeşitleri ve uygulamalı kamp eğitimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kamp uygulamalarına ilişkin genel bilgileri açıklar. |
Kamp uygulamaları ile ilgili yardımcı malzeme ve ekipmanları kullanır. |
Doğa sporlarına özgü temel teknikleri uygular. |
Su sporları içinde yer alan kano, katamaran, stand up paddle ve rüzgar sörfü branşlarına ilişkin teknik becerileri temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Türkiye de ve dünyada dağcılığın ortaya çıkışı, gelişimi ve nedenleri | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
2 | İnternet araştırması, önerilen kaynakları okuma | Doğal yaşam ve çevre koruma, Doğada yaşama kavramı ve özellikleri | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması Video izleme | Dağcılık olarak sınıflandırılan faaliyetlerin anlamları - Yürüyüş - Hiking - Kanyoning -Kampçılık - Kaya tırmanışı - Buz tırmanışı - Mix tırmanış - Alpinizm - Yüksek irtifa Tırmanışı – Ekspedisyon Uygulama: Öğrencileri sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması Video izleme | Yürüyüş ve yürüyüş teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması Video izleme | Dağcılıkta yardımcı bilgiler, dağcılıkta karşılaşılan tehlikeler ve korunma | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması Video izleme | Kamp malzemeleri ve kullanılmasında dikkat edilecek noktalar, doğa sporlarında giyim ve doğada beslenme ve çadır kurma alıştırmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması Video izleme | Tırmanış ve iniş, Tırmanışın temel öğeleri, Tırmanış teknikleri ve yapay duvar tırmanış çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması Video izleme | Su sporları kavramları ve çeşitleri | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi ve tartışma yöntemi |
10 | Video izleme Literatür taraması Sunum hazırlama | Katamaran branşı malzemelerin tanıtımı, müsabakalar ve rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
11 | Video izleme Literatür taraması Sunum hazırlama | Kano branşı malzemelerin tanıtımı, müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
12 | Video izleme Literatür taraması Sunum hazırlama | Stand up paddle branşı malzemelerin tanıtımı, rekreatif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
13 | Video izleme Literatür taraması Sunum hazırlama | Rüzgâr sörfü branşı malzemelerin tanıtımı, müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
14 | Video izleme Literatür taraması Sunum hazırlama | Belirlenen su sporları ve doğa sporlarına ilişkin kamp alanlarında uygulama | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
15 | Video izleme Literatür taraması Sunum hazırlama | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sunshine, S. (2003). Surfing İnjuries. Current Sports Medicine Reports, 2(3), 136-141. |
Türkiye Kano Federasyonu, http://www.turkaf.org.tr/Image/545/Durgunsu-Kano-Nedir-Nasil-Yapilir- |
Güncel Kaynağın Merkezi, https://www.guncelkaynak.com/nedir/dagcilik/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
1 | |||||
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
1 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |