TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP101 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I 1 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 3 boyutlu Autodesk Maya veya Blender programının kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: 3 boyutlu Autodesk Maya veya Blender programının araçlarının kullanarak katı obje modelleri, programın araçkarının etkin bir şekilde kullanılmasını, bir model projesini geliştirilmesini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir objenin üç boyutlu modelinin yapılış aşamasında 3 boyutlu programlar hakkında bilgi sahibi olur
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı öğrencileri, 3 boyutlu bilgisayar programlarından birini etkin bir şekilde kullanır.
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı öğrencileri, 3 boyutlu tasarım programlarından birini kullanarak proje tasarlar
Bir projenin iş akışına uyulmasını ve projeyi sonuçlandırmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama 3 boyutlu programların çalışma mantığı, modelleme teknolojilerinden poligon modellemenin yapısının incelenmesi, çizgi film ve animasyon sektöründe iş dallarının incelenmesi ve tasarıma giriş. Anlatım
2 Kaynak tarama Autodesk maya veya Blender programının modelleme araçlarına giriş Anlatım
3 Kaynak taram Temel modelleme terimleri ve araçlarının kullanımı (extrude, bevel tool, extrack tool, component mode vb) Anlatım
4 Referans toplama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Anlatım
5 Referans toplama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (şişe, vazo, bardak vb.) Anlatım
6 Referans toplama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Anlatım
7 Referans toplama ve kaynak tarama En az 5 objeden oluşan oda tasarımı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 İşlenen konuların tekrarı Vize projesi için konunun belirlenmesi Anlatım
10 Kaynak tarama Katı yüzey modellemede topolojiye giriş Anlatım
11 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programında UV haritalarına giriş Anlatım
12 Referans toplama Autodesk Maya veya Blender programında materyaller ve ışıklar Anlatım
13 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programında doku kaplamaya giriş. Anlatım
14 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programında bir objenin dokusunu ve materyalini ayrıntılı bir şekilde oluşturmak. Anlatım
15 İşlenen konuların tekrarı Final projesi için konunun belirlenmesi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://www.innerbody.com/htm/body.html
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
https://www.blender.org/support/tutorials/
https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn?sort=score

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
3
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
5
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
5
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
4
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
4
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
5
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
5
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
2
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
2
4
Özgün tasarımlara yönelir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
3
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
3
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
5
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
5
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
5
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0