TR EN

GRAFİK VE ANİMASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP104 GRAFİK VE ANİMASYON 2 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Adobe Photoshop ve Adobe After Effects programınları ile grafiksel tasarımlar ve animasyonlar oluşturmayı ve giriş seviyesinde Unity oyun motorunun kullanımını amaçlanmaktadır.
İçerik: Adobe Photoshop programının araçlarının kullanımı, mobil oyunlar için buton, yazı, arkaplan ve menü tasarımı, katman sistemi ile çalışmak, Adobe After Effects programının araçlarının kullanımı, tasarımı yapılmış buton, menü, yazı gibi objelere animasyon yapmak, animasyonun 12 prensibi, yapılan çalışmaların Unity oyun motoruna aktarılmasını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Animasyonun 12 prensibini ve tasarım ilkelerini bilir.
Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır.
Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir.
Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. Anlatım
2 Referans toplama Adobe Photoshop programında katman sisteminin anlatılması ve örnek çalışmalar. Anlatım
3 Kaynak tarama Adobe Photoshop programın da canvas kullanımı ve bir mobil oyun menü tasarımına başlangıç. Anlatım
4 Kaynak tarama ve referans toplama Adobe Photoshop programında buton, yazı ve arkaplan tasarlamak. Anlatım
5 Bir önceki haftanın ödevi Adobe Photoshop programından Adobe After Effects programına dosya transferi ve Adobe After Effects programına giriş. Anlatım
6 Kaynak tarama Adobe After Effects programı ile animasyonun 12 prensibinin incelenmesi. Anlatım
7 Kaynak tarama Adobe After Effects programında buton, yazı animasyonlarının yapımı. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bir önceki haftanın ödevi Adobe After Effects programın yapılmış bir animasyonu çıktı almak Anlatım
10 Kaynak tarama Mobil oyun veya mobil uygulamalar için menü, buton, yazı, arkaplan tasarımlarının iş akışının incelenmesi. Anlatım
11 Referans toplama Final projesi için bir mobil uygulama veya mobil oyun için menü tasarımına başlangıç. Anlatım
12 Kaynak tarama Unity oyun motoruna giriş. Anlatım
13 Kaynak tarama Tasarımı yapılmış bir menü buton ve animasyonların Unity oyun motoruna aktarılması. Anlatım
14 Kaynak tarama Unity oyun motorunda menü geçişleri yapmak için basit düzeyde programlama diline giriş. Anlatım
15 Bir önceki haftanın ödevi Grafiksel tasarımı ve animasyonları yapılmış bir mobil oyun veya uygulamasının menü ve butonlarının çalışabilir hale getirilmesi. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://helpx.adobe.com/tr/after-effects/user-guide.html
https://helpx.adobe.com/tr/support/photoshop.html
https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/index.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
4
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
3
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
2
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
5
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
4
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
5
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
5
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
5
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
5
4
Özgün tasarımlara yönelir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
4
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
5
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
4
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
5
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
5
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 2 20
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0