Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP104 | GRAFİK VE ANİMASYON | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Adobe Photoshop ve Adobe After Effects programınları ile grafiksel tasarımlar ve animasyonlar oluşturmayı ve giriş seviyesinde Unity oyun motorunun kullanımını amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Adobe Photoshop programının araçlarının kullanımı, mobil oyunlar için buton, yazı, arkaplan ve menü tasarımı, katman sistemi ile çalışmak, Adobe After Effects programının araçlarının kullanımı, tasarımı yapılmış buton, menü, yazı gibi objelere animasyon yapmak, animasyonun 12 prensibi, yapılan çalışmaların Unity oyun motoruna aktarılmasını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Animasyonun 12 prensibini ve tasarım ilkelerini bilir. |
Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır. |
Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir. |
Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak tarama | Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. | Anlatım |
2 | Referans toplama | Adobe Photoshop programında katman sisteminin anlatılması ve örnek çalışmalar. | Anlatım |
3 | Kaynak tarama | Adobe Photoshop programın da canvas kullanımı ve bir mobil oyun menü tasarımına başlangıç. | Anlatım |
4 | Kaynak tarama ve referans toplama | Adobe Photoshop programında buton, yazı ve arkaplan tasarlamak. | Anlatım |
5 | Bir önceki haftanın ödevi | Adobe Photoshop programından Adobe After Effects programına dosya transferi ve Adobe After Effects programına giriş. | Anlatım |
6 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programı ile animasyonun 12 prensibinin incelenmesi. | Anlatım |
7 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında buton, yazı animasyonlarının yapımı. | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bir önceki haftanın ödevi | Adobe After Effects programın yapılmış bir animasyonu çıktı almak | Anlatım |
10 | Kaynak tarama | Mobil oyun veya mobil uygulamalar için menü, buton, yazı, arkaplan tasarımlarının iş akışının incelenmesi. | Anlatım |
11 | Referans toplama | Final projesi için bir mobil uygulama veya mobil oyun için menü tasarımına başlangıç. | Anlatım |
12 | Kaynak tarama | Unity oyun motoruna giriş. | Anlatım |
13 | Kaynak tarama | Tasarımı yapılmış bir menü buton ve animasyonların Unity oyun motoruna aktarılması. | Anlatım |
14 | Kaynak tarama | Unity oyun motorunda menü geçişleri yapmak için basit düzeyde programlama diline giriş. | Anlatım |
15 | Bir önceki haftanın ödevi | Grafiksel tasarımı ve animasyonları yapılmış bir mobil oyun veya uygulamasının menü ve butonlarının çalışabilir hale getirilmesi. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
https://helpx.adobe.com/tr/after-effects/user-guide.html |
https://helpx.adobe.com/tr/support/photoshop.html |
https://docs.unity3d.com/Manual/index.html |
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/index.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
|
4 | |||||
2 |
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
|
3 | |||||
3 |
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
|
2 | |||||
4 |
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
|
5 | |||||
5 |
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
|
5 | |||||
2 |
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Özgün tasarımlara yönelir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
|
5 | |||||
2 |
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
|
5 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 3 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |