TR EN

3B TASARIM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP205 3B TASARIM I 3 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 3 boyutlu programlar ile tasarımın temel ilkelerinin ve 3 boyutlu programların çalışma mantığının öğretilmesini amaçlar.
İçerik: Autodesk Maya veya Blender programlarının araçlarının kullanımı, box modeling tekniği, katı yüzey modelleme, organik modelleme, organik topoloji örmeyi, uv haritası oluşturmayı, materyal ve ışık düzenini, sculpt araçlarının kullanımını, insan toru, kolu, bacağı ve yüzünü ayrı ayrı olarak modellemeyi kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

3 Boyutlu tasarımlarda topolojinin önemini öğrenir.
Tasarım sürecinde zamanı en uygun şekilde değerlendirmeyi öğrenir.
3 Boyutlu yapılan tasarımları sergileyebilir şekilde hazırlamayı bilir
3 Boyutlu tasarımları proje haline getirmeyi bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama 3B karakter modelleme ve Box Modeling tekniğine giriş Anlatım
2 insan anatomisi için ön araştırmanın yapılması Box modeling tekniği ile insan torsu, yüzü(parça parça olarak) ve bacağının kaba formunun oluşturulması Anlatım
3 Referans toplama Blender programının Sculpt araçlarına giriş ve örnek denemelerin yapılması Anlatım
4 box modelin tenkniği ile ilgili görsellerin incelenmesi Box modeling tekniği ile daha önceden oluşturulan insan torsunun scuplt araçları ile detaylandırılması Anlatım
5 Referans toplama Box modeling tekniği ile daha önceden oluşturulan insan burnunun ve gözünün scuplt araçları ile detaylandırılması Anlatım
6 Kaynak tarama Box modeling tekniği ile daha önceden oluşturulan insan kol ve bacaklarının scuplt araçları ile detaylandırılması Anlatım
7 Referans toplama insan kulak yapısının incelenmesi, bir kulak modelinin kaba hatlarıyla oluşturulması ve sculpt araçları ile kulak modelinin yapılması. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 vize projesi için referans toplanması vize projesi için istenecek olan çalışmanın belirlenmesi (giriş düzeyde insan anatomisinin sculpt araçları ile modellenmesi) Anlatım
10 Kaynak tarama final projesi için modellenecek karakterin belirlenmesi Anlatım
11 belirlenen karakter için ön araştırmanın yapılması Box modeling tekniği ile basit bir karakterin ana hatlarının oluşturulması Anlatım
12 sculpt araçlarının pekiştirilmesi Box modeling ile yapılan karaterin sculpt araçları ile detaylandırılması Anlatım
13 organik topoloji için ön araştırmanın yapılması Organik topoloji örme tekniklerine ve topoloji örme araçlarına giriş Anlatım
14 topoloji örgüsü için organik topoloji referansları toplanması yüksek poligonda yapılmış karakterin topoloji örgüsüne başlanması Anlatım
15 topoloji örgüsü için organik topoloji referansları toplanması yapılan karakter modelinin finalize edilmesi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://www.innerbody.com/htm/body.html
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
https://www.blender.org/support/tutorials/
https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn?sort=score

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
5
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
4
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
4
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
5
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
4
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
5
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
3
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
5
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
5
4
Özgün tasarımlara yönelir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
4
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
5
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
5
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
5
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
5
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 7 1 7
Proje Hazırlama 1 3 3
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 2 4
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0