Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP204 | GÖRÜNTÜ İŞLEME TEKNİKLERİ II | 4 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Adobe After Effects programının çalışma mantığı ve program ile video düzenlemeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Adobe After Effects programının araçlarını, Video formatlarını, sekans halinde çalışmas sistemini, hareketli görüntü üzerine yağmur efekti, yazı efekti ve Adobe After Effects programının kamera hareketlerini, Video çıktısı almayı, programda komposizyonlar ile çalışmayı kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinema, televizyon, reklam, haber, belgesel gibi birçok alanda kurgu prensiplerini öğrenir. |
Kurgu ve montaj programını kullanarak, klasik kurgu bilgisiyle basit video montajlar yapar. |
İzlediği videoları değerlendirme konusunda farkındalık kazanır. |
Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerindeki temel unsurlar ve aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak tarama | Dijital Kurguya giriş. | Anlatım |
2 | Referans toplama | Dijital kurgu klasik kurgu ayrımı. | Anlatım |
3 | Kaynak tarama | Dijital video dönüştürme. | Anlatım |
4 | Referans toplama | Adobe After Effects programına giriş. | Anlatım |
5 | Referans toplama | Adobe After Effects programında layer sistemi. | Anlatım |
6 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında ses düzenleme. | Anlatım |
7 | Referans toplama | Adobe After Effects programında kompozisyonlar ile çalışma. | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında video üzerine renk dengesi ayarlama ve video çıktısı alma. | Anlatım |
10 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında kamera hareketleri. | Anlatım |
11 | Referans toplama | Adobe After Effects programı ile video efektlerine giriş. | Anlatım |
12 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programı ile bir video üzerine yağmur efekti uygulama. | Anlatım |
13 | Bir önceki haftanın ödevi | Adobe After Effects programında iskelet giydirme araçlarına giriş. | Anlatım |
14 | Bir önceki haftanın ödevi | Adobe After Effects programı ile jenerik hazırlama. | Anlatım |
15 | Referans toplama | Final çalışmasının belirlenmesi ve genel tekrar. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
https://helpx.adobe.com/tr/after-effects/user-guide.html |
https://www.youtube.com/channel/UCOi5hBrqjJX0BiK3CqYWXsQ |
https://www.youtube.com/user/AdobeCreativeCloud |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5 | |||||
2 |
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
|
5 | |||||
4 |
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
|
5 | |||||
5 |
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
|
5 | |||||
2 |
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
|
3 | |||||
4 |
Özgün tasarımlara yönelir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
|
3 | |||||
2 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
4 | |||||
3 |
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
|
5 | |||||
2 |
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
|
5 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |