Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP107 | DOKU VE KATMAN BİLGİSİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HASAN AKTAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 3 boyutlu tasarımlarda doku kaplamanın öğrenilmesini amaçlar. |
İçerik: | Adobe Photoshop ve autodesk Mudbox programlarında doku görselleri hazırlanması. Doku kaplama ve hazırlama üzerine sözel konuların anlatımı. Photoshop programına giriş. UV Map'e giriş. Autodesk Maya programında farklı objelerin UV açılımı. Autodesk Mudbox programına giriş. Temel düzeyde Kaplama boyama. Mudbox'da referans doku kullanarak kaplama oluşturma ve çıktı almayı kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
3 boyutlu programlarda yapılan modellere kaplama hazırlamayı bilir. |
Adobe Photoshop ve Autodesk Mudbox programlarının kullanmayı bilir. |
Referans kaplamaları kullanarak farklı bir doku elde etmeyi bilir. |
Renk kullanımı ve katman sistemini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak tarama. | Doku kaplama ve hazırlama üzerine sözel konuların anlatımı | anlatım |
2 | Kaynak tarama. | Photoshop programına giriş | anlatım ve uygulama |
3 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Photoshop programında rötuş yapımının anlatımı | anlatım ve uygulama |
4 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Toolların üzerine detaylı anlatım | anlatım ve uygulama |
5 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | kaplama hazırlamaya giriş | anlatım ve uygulama |
6 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | UV Map'e giriş | anlatım ve uygulama |
7 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Autodesk Maya programında farklı objelerin UV açılımı | anlatım ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Vize projesi için kaynak tarama. | Vize projesi için uygulama belirleme | anlatım ve uygulama |
10 | Kaynak tarama. | Autodesk Mudbox programına giriş | anlatım ve uygulama |
11 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Maya programından Mudbox programına sahne transfer etme ve araç deneme | anlatım ve uygulama |
12 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Mudbox'da katman sisteminin anlatımı | anlatım ve uygulama |
13 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Temel düzeyde Kaplama boyama | anlatım ve uygulama |
14 | Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. | Mudbox'da referans doku kullanarak kaplama oluşturma ve çıktı alma | anlatım ve uygulama |
15 | Final projesi için kaynak tarama. | Final projesi için uygulama belirleme | anlatım ve uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://help.autodesk.com/view/MBXPRO/2018/ENU/ |
https://helpx.adobe.com/tr/support/photoshop.html |
https://www.youtube.com/user/Autodesk |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5 | |||||
2 |
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
|
2 | |||||
3 |
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
|
2 | |||||
4 |
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
4 | |||||
2 |
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
|
5 | |||||
5 |
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
|
4 | |||||
2 |
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
|
3 | |||||
3 |
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Özgün tasarımlara yönelir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
|
3 | |||||
2 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
4 | |||||
3 |
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
|
3 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 3 | 36 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |