Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP114 | BASKI TEKNİKLERİ | 2 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HASAN AKTAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Baskı tekniklerini tanıyarak bunların nasıl uygulanacağı hakkında bilgi edinir. Her baskı tekniğiyle ilgili temel bilgilere ve uygulama yöntemlerini anlatır. |
İçerik: | Ders; tifdruk baskı, flekso baskı, tipo baskı, dijital baskı, serigraf baskı, tampon baskı gofre baskı, varak baskı, litografı baskı, ksilografi baskı, ofset baskı ve bu baskı tekniklerinin uygulama yöntemlerinden konularından oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Baskı öncesi iş ve işlem basamaklarını öğrenir |
Baskı aşamasındaki işlemleri öğrenir |
Baskı sonrası işlemleri öğrenir |
Dokümantasyon ve arşivleme yapabilir |
Mesleki etik sorumluluk, çevre ve kalite bilincine sahip olabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama. | Baskı tanımı, özellikleri, matbaanın icadı, yapılan işler | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
2 | Literatür tarama. | Baskı terimleri, Tipo baskı tanımı, Tipo baskı uygulamaları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
3 | Literatür tarama. | Varak yaldız kalıpları, tipo baskı pozlandırma aşamaları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
4 | Literatür tarama. | Kaliteli baskı, tipo baskı problemleri, Ofset baskı sistemi özellikleri ve kullanım alanları, | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
5 | Literatür tarama. | Ofset baskı kalıpları, Ofset kalıp pozlandırma cihazları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
6 | Literatür tarama. | Ofset baskı kalıplarında grenaj ve önemi, CtP ofset kalıp hazırlama, Kimyasalsız direkt baskı | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
7 | Literatür tarama. | Web ofset tanımı, bölümleri, fiziksel kuruma, kimyasal kuruma, Dijital baskı | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama. | Flekso baskı sistemi özellikleri ve kullanım alanları, klişeleri ve özellikleri, Flekso filmlerinde olması gereken özellikler ve kalıp pozlandırma süreleri | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
10 | Literatür tarama. | Flekso baskı avantaj ve dezavantajları, Montaj, malzemeler, kağıt ebatları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
11 | Literatür tarama. | Kırma katlama makineleri, CtP kalıplarının yapısı ve türleri, Tifdruk baskı sisteminin özellikleri ve kullanım alanları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
12 | Literatür tarama. | Tifdruk baskı özellikleri, Tifdruk baskıda kalıp hazırlama aşamaları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
13 | Literatür tarama. | Tifdruk baskıda kullanılan mürekkepler, baskı altı malzemeleri | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
14 | Literatür tarama. | Serigrafi baskı sisteminin özellikleri, Serigrafi baskı kalıplar ve özellikleri, Serigrafi baskı kalıp hazırlama aşamaları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
15 | Literatür tarama. | Genel Tekrar | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Grabowaki, B. & Fick, B. (2012). Baskıresim Kapsamlı Materyaller & Teknikleri Rehberi. İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları. |
Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
Pekmezci, H. (1992). Tüm yönleri ile serigrafi ipekbaskı. Ankara: İlke yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5 | |||||
2 |
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
|
5 | |||||
4 |
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
3 | |||||
2 |
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
3 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
|
3 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
|
5 | |||||
5 |
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
|
3 | |||||
2 |
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Özgün tasarımlara yönelir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
|
2 | |||||
2 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
|
5 | |||||
2 |
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
|
5 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Ödev | 3 | 12 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |