TR EN

WEB ARAYÜZ TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP215 WEB ARAYÜZ TASARIMI 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrenciye, web arayüz projeleri yapma becerisi ve kullanıcı deneyimi bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Web Tasarımı Nedir, Neden Yapılır ve Arayüz Tasarımı nasıl oluşturulur?,Adobe Photoshop ile Web Arayüz (UI) Tasarımı oluşturmak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Adobe Photoshop programı kullanma becerisi kazanır.
Web ve internet reklamcılık içeriği oluşturma becerisi kazanır.
Web arayüz (UI) oluşturma becerisi kazanır.
Web kullanıcı deneyimi (UX) bilgisi edinir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama. Web Tasarımı Nedir? Web Tasarımın Amaçları Anlatım ve uygulama.
2 Kaynak tarama. Web Sitesi Tasarımında Olması ve Olmaması Gerekenler Anlatım ve uygulama.
3 kaynak tarama Adobe Photoshop Programına Giriş Anlatım ve uygulama.
4 Kaynak tarama Katman Sistemleri ile Çalışma Anlatım ve uygulama.
5 Referans toplama Adobe Photoshop Programının Filtre Araçları Anlatım ve uygulama.
6 Referans toplama Adobe Photoshop Programında Temel Tasarım İlkeleri Anlatım ve uygulama.
7 Kaynak tarama Görüntü Dosya Format Türleri ve Kullanım ALanları Anlatım ve uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Referans toplama Vize Çalışması için Konu Belirleme Anlatım ve uygulama.
10 Kaynak Tarama Web Banner nedir? Adobe Photoshop programı ile Banner Tasarımı Oluşturma Anlatım ve uygulama.
11 Referans Toplama Web Arayüz Tasarımı yapılması için Kurumsal Kimlik Belirleme Anlatım ve uygulama.
12 Referans Toplama Adobe Photoshop ile Proje Çalışması Anlatım ve uygulama.
13 Referans Toplama Adobe Photoshop ile Proje Çalışması Anlatım ve uygulama.
14 Referans Toplama Adobe Photoshop ile Proje Çalışması Anlatım ve uygulama.
15 Kaynak Tarama Adobe Photoshop ile Yapılan Arayüz Tasarımının Webe Uygun Çıktı Alınması Anlatım ve uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://helpx.adobe.com/tr/photoshop/user-guide.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
4
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
5
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
3
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
4
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
4
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
4
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
3
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
5
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
4
4
Özgün tasarımlara yönelir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
4
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
3
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
4
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
5
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
3
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 4 48
Proje Hazırlama 2 4 8
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0