TR EN

3B TASARIM II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP216 3B TASARIM II 3 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Autodesk Maya veya Blender programını bir sclupt programını bağlantılı kullanarak bir organik karakter modeli yapmayı amaçlar.
İçerik: Autodesk Maya veya Blender programının organik model araçlarının kullanımını, iki program arasında model transfer etmeyi, 3 boyutlu programlarda ortak dosya türlerini, box modeling tekniği ile kaba karakter hattı oluşturmayı, bir sculpt programının araçlarını ve bu araçlar ile karakter modeli detaylandırmayı, uv haritalama, normal map haritalama, AO haritalama sistemlerini, yüksek polygondan düşük polygona detay aktarmayı kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İki farklı 3 boyutlu program arasında model transfer etmeyi ve ortak dosya türlerini bilir.
Karakter modellemede birden fazla programı etkin bir şekilde kullanır.
Yüksek polygonlu bir modeli düşük polygona indirmeyi ve detay aktarmayı bilir.
Detaylı bir karakter modeli yapma sürecini ve aşamalarını bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programlarından birine giriş ve kaba hatlarıyla bir karakter modelinin incelemeleri. Anlatım
2 Referans toplama 3 boyutlu ortamda ortamda box modeling tekniğini ile bir karakterin ana hatlarının oluşturulması. Anlatım
3 Referans toplama Bir önceki haftada oluşturulan karakterin ana hatlarının detaylandırılması. Anlatım
4 Kaynak tarama Bir sculpt programına giriş ve programın sculpt araçların incelenmesi. Anlatım
5 Referans toplama Önceki haftalarda oluşturulan karakter modeline sculpt araçları ile detay ekleme. Anlatım
6 Referans toplama Karakter modeline ikincil detayların eklenmesi. Anlatım
7 Kaynak tarama Sculpt programlarında kullanılan kalıp doku atma tekniğine giriş ve karaterin detaylarının artırılması. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bir önceki haftanın ödevi Tasarlanan organik karakter modelinin başka bir programa aktarılması ve finalize edilmesi. Anlatım
10 Referans toplama Daha önceki haftalarda oluşturulan organik karakter modelinin organik topoloji işlemi için düzenlenmesi ve topolojiye giriş. Anlatım
11 Kaynak tarama Parçalar halinde karakter modelinin üzerine topoloji örme işlemine başlanması. Anlatım
12 Referans toplama Organik topoloji örme. Anlatım
13 Referans toplama Organik topoloji örme işleminin bitirilmesi ve sahnenin UV harita oluşturma işlemine giriş. Anlatım
14 Bir önceki haftanın ödevi UV haritalarının tamamlanması ve Normal haritasının oluşturulması. Anlatım
15 Kaynak tarama Düşük polygonlu modelin materyallerini ayarlanması ve Normal haritalarının işlenmesi. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn?sort=score
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
http://docs.pixologic.com/reference-guide/
https://www.blender.org/support/tutorials/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
4
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
4
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
5
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
4
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
5
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
4
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
5
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
4
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
5
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
5
4
Özgün tasarımlara yönelir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
3
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
4
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
4
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
4
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
4
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 2 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 20 20
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 20 20
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0