TR EN

TASARIMDA SÜREÇ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP218 TASARIMDA SÜREÇ YÖNETİMİ 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MURAT KARAOVA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bir tasarım projesinin teslim zamanına kadar olan süreci ve yönetimini öğrenilmesini amaçlar.
İçerik: Tasarım süreçlerinin belirlenmesi ve çeşitli uygulamalarla sürecin yönetilmesini kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tasarım kavramlarını bilir. Temel renk bilgisine sahip olur. Tasarım yönetim sürecine hakim olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Tarama Tasarım kavramlarının değerlendirilmesi ve tasarım da süreç yönetimi kavramının araştırılması Anlatım
2 Kaynak Tarama - Araştırma Arge - Ürün Geliştirme – Rekabet kavramlarının ders içerisinde tartışılması Anlatım
3 Kaynak Tarama Tasarım yönetimi tarihçesinin incelenmesi Anlatım
4 Kaynak Tarama Adobe Photoshop yazılımı ile temel tasarım kavramlarının araştırılması Anlatım - Uygulama
5 Kaynak Tarama Adobe Photoshop yazılımı ile belirlenmiş kavramların tasarlanması. Anlatım - Uygulama
6 Kaynak Tarama Temel Renk Teorisine Giriş Anlatım
7 Kaynak Tarama Renk Bilgisi, Tasarım İlkeleri ve Adobe Photoshop yazılımı entegrasyonu ile belirlenen kavramların tasarım alıştırmalarının yapılması Anlatım - Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 - Strateji – Misyon – Vizyon kavramlarının incelenmesi Anlatım
10 Kaynak Tarama Ekip çalışması – Motivasyon – Liderlik kavramlarının araştırılması Anlatım
11 Kaynak Tarama Proje Yönetimi kavramının araştırılması Anlatım - Uygulama
12 Kaynak Tarama Proje ekibinin oluşturulması ve Görev dağılımının yapılması Anlatım - Uygulama
13 Kaynak Tarama Beyin fırtınası kavramının araştırılması ve der içerisinde uygulanması Anlatım - Uygulama
14 Kaynak Tarama - Araştırma Final projesi için beyin fırtınası çalışmalarının yapılması Anlatım - Uygulama
15 Kaynak Tarama - Araştırma Final Projesi için atölye içi uygulamaların değerlendirilmesi ve geliştirilmesi. Anlatım - Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
5
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
5
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
4
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
4
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
4
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
3
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
5
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
4
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
5
4
Özgün tasarımlara yönelir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
4
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
5
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
4
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
4
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
4
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 2 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 20 20
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 20 20
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0