TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP113 İLETİŞİME GİRİŞ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YASEMEN KARAMAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste iletişim araştırma, kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Kitle iletişim kuramcıları, iletişim modelleri ve önemli kuramcılara ait okumalar yapılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim ve koordinasyon kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1)
Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimi tanımlar. ( define) ( 1 )
İletişim kuramlarını, ikna, empati kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1 )
Dinleme ve iletişim becerilerini açıklar. ( explain ) ( 2 )
Bireyler arası iletişim yöntemlerini, beden dilini açıklar. ( explain ) ( 2 )

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Makale tarama, Kitap okuma İletişiminin Tarihçesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Makale tarama, Kitap okuma Sözlü İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Makale tarama, Kitap okuma Sözsüz İletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Makale tarama, Kitap okuma Yazılı ve Görsel iletişiminin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Makale tarama, Kitap okuma Kişilerarası İletişim ve Kuşak Farkları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Makale tarama, Kitap okuma Kültürlerarası İletişim ve Kültürel Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Makale tarama, Kitap okuma iletişim sürecindeki ögeler (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Makale tarama, Kitap okuma Kitle İletişim Araçları ve Propaganda kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Makale tarama, Kitap okuma Ana Akım Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Makale tarama, Kitap okuma Modern Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Makale tarama, Kitap okuma Eleştirel Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Makale tarama, Kitap okuma Yeni Medya ve İletişimin Dönüşümü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Yerel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları: Ankara.
Özçetin, B. (2019). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları: İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makine teknolojisinde (imalat, tasarım, araştırma geliştirme, kalite kontrol alanlarında) temel bilgi ve becerilere sahip olma.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğin gerektirdiği çalışma öncesi, çalışma esnasında ve sonrasında gerekli güvenlik önlemleri konularında ve olası kaza anında yapılması gereken acil müdahale konularında bilgi sahibi olmak.
0
2
Mesleğin gerektirdiği sayısal verilerle işlemler yapabilme matematiksel formülleri kullanabilme yeteneğine ve bilgisine sahip olmak.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makine parçalarının tasarlanırken malzeme seçimi ve muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak ve muayenesi konusunda izleyecekleri yolu bilmek.
0
2
Kalıp hesaplama, tasarım, hazırlama ve kalıpta ürün üretilmesi konularını bilmek.
0
3
CNC gibi cihazların imalat yapabilmesi için gerekli paket programlarını kullanarak ( CAM ) üretim yapmak.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makine elemanlarını boyutlandırma ve kontrol hesaplarını yapabilmek.
0
2
Makine parçalarında ölçüm ve kontrol yapabilmek. Ölçme ve kontrol bilgi, beceri ve tecrübesine sahip olma.
0
3
Gelişmiş imalat yöntemi olan CNC torna, freze vb. makineler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mezun olduklarında çalışma alanlarında gerekli yönetim işlemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
0
2
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olmak.Sağlıklı bireyler olmak.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üretim yaparken ve üretim sonrası her aşamada dünya standartlarına uygun üretimler yapabilmek için kalite güvence standartları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
0
2
Teknolojik konularda bilişim olanaklarını kullanarak bilgiye ulaşmak ve kendini geliştirmek.
1
3
Makine parçalarını üretilmeden önce bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu olarak tasarlamak (CAD). Tasarlanan sistem üzerinde analizler yapabilme becerisine sahip olmak.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
4
2
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir birey olma.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinde üretimin her aşamasında karşısına gelecek bir birleştirme yöntemi olan kaynak ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 4 1 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 3 6
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 2 3 6
Sosyal Faaliyet 1 3 3
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 81 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0