Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE135 | AVIATION TERMINOLOGY | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, öğrencilere havacılık kültürünü kazandırmak ve meslek hayatlarında karşılaşacakları havacılık terimleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders,Havacılıkta Kullanılan Kısaltmalar,Havacılık Alfabesi,Havaalanı Kodları (Yurtiçi ve Yurtdışı havaalanı kodları),Kabin Hizmetleri Terimleri (Boarding, Anons, Catering Service vs),Emergency ve Teknik Terimler,Havaalanı Teknik Terimleri,Yolcu Hizmetleri Terimleri,Bilet ve Bagaj ile İlgili Terimler,Kokpit Terimleri, Galley Terimleri,Sağlık Terimleri ve Acil Durum Teriimleri,Taşıma Terimleri,Meteoroloji Terimleri,Bilet ve Bagaj Terimleri,Hava Trafik Hizmetleri Terimleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık alanında genel terimleri kullanılabilecek ve anlar. |
Hava taşımacılığında, acil durum ve teknik terimleri kullanır. |
Hava Taşımacılığı Terimleri , Havalimanı Terimleri, Uçak Terimleri , Uçuş Terimlerini kavrar. |
Yolcu terimleri ve uçuş dökümanlarını , bilet İşlemlerini tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılıkta Kullanılan Kısaltmalar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılık Alfabesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanı Kodları (Yurtiçi ve Yurtdışı havaalanı kodları) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kabin Hizmetleri Terimleri (Boarding, Anons, Catering Service vs) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | İlgili kitap bölümünün okunması | Emergency ve Teknik Terimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanı Teknik Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | İlgili kitap bölümünün okunması | Yolcu Hizmetleri Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili kitap bölümünün okunması | Bilet ve Bagaj ile İlgili Terimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kokpit Terimleri, Galley Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | İlgili kitap bölümünün okunması | Sağlık Terimleri ve Acil Durum Teriimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | İlgili kitap bölümünün okunması | Taşıma Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | İlgili kitap bölümünün okunması | Meteoroloji Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | İlgili kitap bölümünün okunması | Bilet ve Bagaj Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | İlgili kitap bölümünün okunması | Hava Trafik Hizmetleri Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Havacılık Terminolojisi (2011), Milli Eğitim Bakanlığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
3 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
3 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
4 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
3 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
3 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |