Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE235 | SAFETY MANAGEMENT SYSTEMS (SMS) | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DEMET ÖZCAN BİÇİCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, etkili bir Havacılık Güvenliği Yönetim Sisteminin planlanması, yönetilmesi ve sürdürülmesi için bireysel etkili ve pratik yöntemler sağlamayı amaçlar. |
İçerik: | Bu ders bir havacılık Emniyet Yönetim Sistemi programının planlanmasını veya yönetilmesini kapsar. Sistem organizasyonu ve yapısındaki temel bilgiler, bireye etkili bir program planlamak ve yönetmek için gereken temel becerileri ve metodolojiyi sağlar. Risk yönetimi, program geliştirme stratejilerinin belirlenmesi, denetimler ve bilginin etkin yönetim sistemlerine ve Kalite Güvencesi ile birlikte çalışabilirliğe doğru uygulanmasına önem verir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Risk yönetimi, denetimler, veri toplama, analiz ve olay incelemelerini içeren bir Güvenlik Yönetim Sistemini anlatır. |
Etkili bir program planlamak ve yönetmek için gereken temel beceri ve metodolojiyi tanımlar. |
Risk yönetimi, program geliştirme stratejileri, denetimlerin tanımlanması ve bilginin etkin yönetim sistemlerine ve Kalite Güvencesi ile birlikte çalışabilirliğe doğru uygulanmasını açıklar. |
Havayolu, banliyö, kurumsal, sabit temel operatör, hükümet, sigorta, hastane acil sağlık hizmeti, kolluk kuvvetleri ve havaalanı yönetimi dahil olmak üzere bir kaza önleme / risk yönetimi programını denetlemeyi öğretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm Okuma | Emniyet Yönetim Sistemlerine Giriş, Temel Tanımlar, Emniyet Yönetim Sisteminin Bileşenleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
2 | Bölüm Okuma | Güvenliğin Tarihi ve Gelişimi | Sunum, anlatım, soru-cevap |
3 | Bölüm Okuma | Kalite Yönetiminin İlkeleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
4 | Bölüm Okuma | Tehlike | Sunum, anlatım, soru-cevap |
5 | Bölüm Okuma | Risk | Sunum, anlatım, soru-cevap |
6 | Bölüm Okuma | Kontrol | Sunum, anlatım, soru-cevap |
7 | Bölüm Okuma | Taksonomiler | Sunum, anlatım, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Süreç Bazlı Emniyet Riski Yönetimi/ Emniyet Güvencesi | Sunum, anlatım, soru-cevap |
10 | Bölüm Okuma | Emniyet Yönetim Sistemlerini Yönetmek, Yönetimin Rolü | Sunum, anlatım, soru-cevap |
11 | Bölüm Okuma | Araçlar ve Analiz Yöntemleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
12 | Bölüm Okuma | İnsan faktörleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
13 | Bölüm Okuma | Performansı Etkileyen Faktörler | Sunum, anlatım, soru-cevap |
14 | Bölüm Okuma | Eğitim | Sunum, anlatım, soru-cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel tekrar | Sunum, anlatım, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Safety Management Systems in Aviation, Alan J. Stolzer & John J. Goglia, 2nd Edition |
Implementing Safety Management Systems in Aviation, Alan J. Stolzer |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
2 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
3 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
4 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
3 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
2 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
2 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 2 | 2 | 4 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Staj | 2 | 2 | 4 |
Teknik Gezi | 2 | 2 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Mesleki Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Sosyal Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Tez Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Alan Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 48 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |