Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE242 | HUMAN RESOURCES MANAGEMENT | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin, İşletmelerde insan kaynakları birimlerinin fonksiyonlarını anlamaları, insan kaynakları planlaması; iş analizi ve tanımları; personel bulma, seçme ve yerleştirme süreci; eğitim; yetiştirme ve geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme, ücretlendirme ve ödüllendirme, iletişim, motivasyon ve liderlik geliştirme konuları irdelenmek, İnsan Kaynakları Yönetimi alanında ortaya çıkan yeni gelişmeleri, eğilimler hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
İçerik: | İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, iş değerleme ve ücret gibi İK uygulamaları ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki, departmanların işlevleri ve organizasyon içindeki stratejik önemini kavrama becerisini elde eder. İnsan kaynakları yönetimi sürecinin niteliği, temel kavramları, işlevleri, başlıca sorunları ve alandaki çağdaş yaklaşımlarla ilgili ayrıntılı bilgi edinir. İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini, işletmelerde uygulamalarına olanak verecek bilgi, beceri ve yetenekleri araştırır. Örnek Olay çalışmaları yapma, İnsan Kaynakları sistemleri kurarak,veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi elde eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetimi’ne Giriş | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetiminde Çevresel Faktörler | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
3 | Literatür Taraması | İş Analizi ve İş Dizaynı | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
4 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
5 | Literatür Taraması | İşe Alım | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | CV Değerlendirme ve İş Görüşmesi Senaryoları | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
7 | Literatür Taraması | Eğitim ve Geliştirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Kariyer Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
10 | Literatür Taraması | Performans Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
11 | Literatür Taraması | Performans Değerlendirme | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
12 | Literatür Taraması | İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
13 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
14 | Literatür Taraması | Çalışan Memnuniyet Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
15 | Literatür Taraması | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Human Resources and Personnel Management - Lliam B. Werther, Jr. and Keith Davis |
Armstrong’s Essential Human Resource Management Practice – Michael Armstrong |
New Age - Human Resource Management – B.B. Mahapatro |
Building Profit Through Building People : Making Your Workforce the Strongest Link in the Value-Profit Chain - Ken Carrig , and Patrick Wright |
Human Resource Management – The Association of Business Executives |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
3 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
0 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
2 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
3 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
2 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
0 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |