Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHE244 |
MARKETING |
3 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Pazarlama bilgisi ve kavramlarının İngilizce dilinde öğretilmesi. |
İçerik: |
"Jobs and responsibilities", "Corporate identity, logos", "Branding", "Market research", "Customer profiles", "Data collection", "A telephone survey", "The marketing plan", "The four Ps", "Pricing and positioning strategies", "The AIDA model for advertising", "Working with an ad agency", "Advertising channels", "Rate sheets", "Distribution channels", "Types of discount", "Types of retailer", "Telemarketing", "Direct marketing", "Public relations", "Websites as a marketing tool", "Sponsoring", "Effective press releases", "Giveaways", "Organizing events" ve "Attending a trade fair" konuları üzerinden Pazarlama dili ve terimlerinin öğretilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
• Talking about job descriptions • Presenting your ideas |
• Giving and asking for opinions • Agreeing and disagreeing • Market research terms • Asking questions • Writing reports |
• Writing emails • Writing a positioning strategy • Giving a presentation |
• Discussing an ad campaign • Giving feedback |
• Telephoning – getting through • Writing to the customer (direct mailing) |
• Getting customer quotes • Writing press releases • Writing a holiday letter |
• The language of trade fairs • Socializing • Reporting on a trade fair visit |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili üniteyi okuma |
Introduction to marketing and advertising |
Anlatım ve Soru-Cevap |
2 |
İlgili üniteyi okuma |
Finding the customer |
Anlatım ve Soru-Cevap |
3 |
İlgili üniteyi okuma |
Finding the customer (cont.) |
Anlatım ve Soru-Cevap |
4 |
İlgili üniteyi okuma |
Planning a marketing strategy |
Anlatım ve Soru-Cevap |
5 |
İlgili üniteyi okuma |
Planning a marketing strategy (cont.) |
Anlatım ve Soru-Cevap |
6 |
İlgili üniteyi okuma |
Creating ads |
Anlatım ve Soru-Cevap |
7 |
İlgili üniteyi okuma |
Creating ads (cont.) |
Anlatım ve Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili üniteyi okuma |
Marketing tools |
Anlatım ve Soru-Cevap |
10 |
İlgili üniteyi okuma |
Marketing tools (cont.) |
Anlatım ve Soru-Cevap |
11 |
İlgili üniteyi okuma |
Presenting your public face |
Anlatım ve Soru-Cevap |
12 |
İlgili üniteyi okuma |
Presenting your public face (cont.) |
Anlatım ve Soru-Cevap |
13 |
İlgili üniteyi okuma |
Marketing through trade fairs |
Anlatım ve Soru-Cevap |
14 |
İlgili üniteyi okuma |
Marketing through trade fairs (cont.) |
Anlatım ve Soru-Cevap |
15 |
Önceki üniteleri gözden geçirme |
General review |
Anlatım ve Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
English for Marketing & Advertising by Sylee Gore - Oxford (2007) |
Professional English in Use: Marketing by Cate Farrall & Marianne Lindsley - Cambridge (2008) |
Marketing Management in Turkey: Cases and Challenges by Donald N. Thompson – Gazi Kitabevi (2005) |
A Preface to Marketing Management by J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. – McGraw Hill (2015) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
5 |
10 |
50 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
3 |
8 |
24 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
24 |
0 |
104 |
|
Genel Toplam |
104 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|