Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE231 |
GENERAL ENGLISH III |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. TUĞRUL GÜNGÖR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
The aim of this course is to provide English learners with integrated language skills such as reading, listening and writing resulting in a level of advanced language knowledge. |
İçerik: |
This course will focus on grammar rules, word knowledge and usage, reading comprehension, reading out of the lesson, and paragraph writing in an advanced level. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Use formal language in e-mail writing in advanced level. |
Summarize reading texts and rephrase sentences in advanced level. |
Use grammar structures while writing on a specific topic correctly in advanced level. |
Explain himself/herself in the target language in advanced level. |
Demonstrate his/her level of English in speaking and writing in advanced level. |
Relate English audios with comprehension questions and interpret them in advanced level. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Skimming the unit |
INTRODUCTION |
Lecture & Discussion |
2 |
Skimming the unit |
HOW TO WRITE E-MAIL AND LETTERS |
Lecture & Discussion |
3 |
Skimming the unit |
HOW TO WRITE AN ESSAY: TYPES OF AN ESSAY |
Lecture & Discussion |
4 |
Skimming the unit |
OPINION ESSAYS |
Lecture & Discussion |
5 |
Skimming the unit |
CAUSE AND EFFECT ESSAYS |
Lecture & Discussion |
6 |
Skimming the unit |
CAUSE AND EFFECT ESSAYS |
Lecture & Discussion |
7 |
Skimming the unit |
STYLE IN ESSAYS |
Lecture & Discussion |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Skimming the unit |
READING: SKIMMING AND SCANNING TECHNIQUES |
Lecture & Discussion |
10 |
Skimming the unit |
READING COMPREHENSION: GENDER PROBLEMS |
Lecture & Discussion |
11 |
Skimming the unit |
READING COMPREHENSION: SOCIAL PROBLEMS |
Lecture & Discussion |
12 |
Skimming the unit |
READING COMPREHENSION: GLOBAL ISSUES |
Lecture & Discussion |
13 |
Skimming the unit |
SPEAKING PRACTICE: SOCIAL AND GLOBAL ISSUES |
Lecture & Discussion |
14 |
Skimming the unit |
SPEAKING PRACTICE: SOCIAL AND GLOBAL ISSUES |
Lecture & Discussion |
15 |
Skimming the unit |
FEEDBACK |
Lecture & Discussion |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Essay Writing for English Tests, Gabi Duigu, Academic English Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
15 |
2 |
30 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
15 |
2 |
30 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
49 |
0 |
96 |
|
Genel Toplam |
96 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|