Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE136 | GENERAL ENGLISH II | 2 | 10 | 10 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ASUMAN KAĞIT BALTA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilerin İngilizce'de 4 temel dil becerisini etkin bir biçimde kullanmasını hedeflemektedir. |
İçerik: | Bu ders simple, continuous ve perfect tense genel tekrarı, 'make' ve 'do' fiilleri ile kullanılan yapılar, past simple, past continuous, past perfect ayrımı, ön ekler, zıt anlamlı kelimeler, gelecek zaman kipleri, 'take' ve 'put' fiilleri ile kullanılan yapılar, miktar zarfları, izin ve yetenek kipleri, ilgi cümleleri, alışkanlıkları ifade eden kipler ve varsayım ve dilekte bulunma yapılarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler kendi dil ihtiyaçlarını belirler. |
Öğrenciler verilen durumlar karşısında kendilerini İngilizce ifade eder. |
Öğrenciler sektörde karşılaşabilecekleri durumları İngilizce tartışır. |
Öğrenciler kabinde yaşayabilecekleri olayları dramatize eder. |
Öğrenciler İngilizce konuşma ve yazma pratiği yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | Tense Review, Question Forms | Anlatma |
2 | Okuma-Alıştırma | Time Expressions, Narrative Tenses | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
3 | Okuma-Alıştırma | Future Plans and Predictions | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 | Okuma-Alıştırma | Modal Verbs, Used to | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
5 | Okuma-Alıştırma | Comparatives and Superlatives, Question Tags | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 | Okuma-Alıştırma | Real Conditionals | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
7 | Okuma-Alıştırma | Present Perfect Simple and Continuous | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma-Alıştırma | Quantifiers, Relative Clauses | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
10 | Okuma-Alıştırma | Hypothetical Conditional: Past | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
11 | Okuma-Alıştırma | Verb Patterns | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
12 | Okuma-Alıştırma | Reported Speech | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 | Okuma-Alıştırma | Expressing Uncertainty, Giving Advice | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
14 | Okuma-Alıştırma | Revision | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
15 | Okuma-Alıştırma | Revision | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
1 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
4 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
3 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
4 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
4 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 10 | 140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 254 |
Genel Toplam | 254 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |