Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE248 | QUALITY AND SAFETY STANDARTS | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenci kalite yönetiminin tüm sektörlerde uygulanan temel yapısını öğrenmenin yanında havacılıkta kalite yönetimi ve emniyet yönetim sistemi konularını kavrar, tüm süreçlerin ulusal, uluslararası standart ve prosedürlere uygun yönetilmesi gerektiğini tanımlar. |
İçerik: | Felsefe ve Kavramlar Kalite Yönetimi, Kalite Yönetimi, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Liderlik ve Kalite Kültürü, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kalite, Kalite Standartları, Akreditasyon ve Öz Değerlendirme Modelleri, İstatiksel Süreç Kontrolü, Sürekli İyileştirme ve Yalın Kalite Yönetimi, Değişim Yönetimi ve Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması, Emniyet Yönetimi Çerçevesi Oluşturma, Emniyet Risk Yönetimini Uygulama, Başarıları Güvenlik Güvencesi ile Değerlendirme, Emniyetin Teşviki Yoluyla Sürekli İyileştirme, SMS - Emniyet Yönetim Sistemi - Döneme Genel Bakış - Örnekler 1, SMS - Emniyet Yönetim Sistemi - Döneme Genel Bakış - Örnekler 2 |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kaliteyi ve toplam kaliteyi tanımlar |
Ulusal ve uluslararası kalite standardizasyonunu ve uygulamalarını açıklar |
Eğitim ve gelişimin temellerini açıklar |
Çalışma ekiplerinin türlerini ve avantajlarını açıklar |
Emniyet yönetimini tanımlar |
Emniyet yönetiminin planla, yap, kontrol et, harekete geç aşamalarını öğrenir |
Havacılık sektörü çalışanlarının neden sürekli okuması ve bilgilerini güncellemesi gerektiğini öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma ve araştırma | Felsefe ve Kavramlar Kalite Yönetimi | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
2 | Kitap okuma ve araştırma | Kalite Yönetimi, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
3 | Kitap okuma ve araştırma | Liderlik ve Kalite Kültürü | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
4 | Kitap okuma ve araştırma | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kalite | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
5 | Kitap okuma ve araştırma | Kalite Standartları, Akreditasyon ve Öz Değerlendirme Modelleri | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
6 | Kitap okuma ve araştırma | İstatiksel Süreç Kontrolü | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
7 | Kitap okuma ve araştırma | Sürekli İyileştirme ve Yalın Kalite Yönetimi | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma ve araştırma | Değişim Yönetimi ve Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
10 | Kitap okuma ve araştırma | Emniyet Yönetimi Çerçevesi Oluşturma | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
11 | Kitap okuma ve araştırma | Emniyet Risk Yönetimini Uygulama | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
12 | Kitap okuma ve araştırma | Başarıları Emniyet Güvencesi ile Değerlendirme | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
13 | Kitap okuma ve araştırma | Emniyetin Teşviki Yoluyla Sürekli İyileştirme | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
14 | Kitap okuma ve araştırma | SMS - Emniyet Yönetim Sistemi - Genel Tekrar - Örnekler 1 | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
15 | Kitap okuma ve araştırma | SMS - Emniyet Yönetim Sistemi - Genel Tekrar - Örnekler 2 | Sunum, Anlatım ve Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Quality Management, 2020, T.C. ANADOLU UNIVERSITY PUBLICATION NO: 3996, OPEN EDUCATION FACULTY PUBLICATION NO: 2779 |
ACI Safety Management Systems HANDBOOK First Edition 2016 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
4 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
5 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
5 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
5 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
3 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |