Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IKP112 |
STRATEJİK YÖNETİM |
2 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere işletmecilk,işletmenin içinde bulunduğu ekonomi-politik ve kültürel sistem tanıtılacaktır. Bu sistem içinde durum tespitleri yapabilmesi, strateji geliştirebilmesi,planlama yapabilmesine ilişkin temel verilecektir. |
İçerik: |
Şirket, yönetim sistemi ve kültürü. Sektör ve paydaş analizleri, stratejik karar alma planlama ve uygulamaları,durum tespit analizlerinin yapılması, stratejik yönlendirme, stratejik analiz, stratejilerin oluşturulması, temel stratejiler ve alt grupları konularını içerir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Stratejik yönetim araçlarını tanıyacak, |
Araçların çeşitli durumlar içindeki etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olacak, |
Paydaş sistemini bilecek ve paydaş analizleri yapabilecek, |
Sektör ve rekabet analizleri yapabilecek |
Stratejik planlama yapabilecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür taraması |
Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar |
Anlatım, Soru- Cevap |
2 |
Literatür taraması |
Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları |
Anlatım, Soru- Cevap |
3 |
Literatür taraması |
Dış Çevre Analizi |
Anlatım, Soru- Cevap |
4 |
Literatür taraması |
İşletme Analizi |
Anlatım, Soru- Cevap |
5 |
Literatür taraması |
Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri |
Anlatım, Soru- Cevap |
6 |
Literatür taraması |
Örgütsel Yönlendirme |
Anlatım, Soru- Cevap |
7 |
Literatür taraması |
Temel Stratejiler ve Alt Grupları |
Anlatım, Soru- Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler |
Anlatım, Soru- Cevap |
10 |
Literatür taraması |
İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri |
Anlatım, Soru- Cevap |
11 |
Literatür taraması |
İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel / Bölümsel Stratejiler) |
Anlatım, Soru- Cevap |
12 |
Literatür taraması |
Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler |
Anlatım, Soru- Cevap |
13 |
Literatür taraması |
Stratejilerinin Uygulanması – 1: İşletme Yapıları ve Sistemler
Stratejilerinin Uygulanması – 2: Yönetim Biçimleri, Paylaşılan Değerler, İnsan Kaynakları ve İşletme Yetenekleri |
Anlatım, Soru- Cevap |
14 |
Literatür taraması |
Stratejik Değerleme ve Kontrol |
Anlatım, Soru- Cevap |
15 |
Literatür taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru- Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ülgen, H.,Mirze K. İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel İnsan Kaynakları kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İstatistik ve Psikoloji gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri insan kaynakları çözümleri için kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kurumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İnsan Kaynakları uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanmayı bilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan Kaynakları alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İnsan Kaynakları alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Belirli bir kavramsal modeli modern insan kaynakları yöntemlerini kullanarak uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
10 |
7 |
70 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
8 |
8 |
64 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
38 |
0 |
180 |
|
Genel Toplam |
180 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|