TR EN

DİNLER TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TRP219 DİNLER TARİHİ 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SENAY OTO
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin Amacı Din tanımı, dinlerin tasnifi, ortak özellikleri, Dinler Tarihi araştırmalarının tarihi ve meseleleri, Uzak Doğu Dinleri, Eski Türk Dini, Zerdüştlük, Sabiilik hakkında tarihleri, mezhepleri, kutsal metinleri, inanç sistemleri, ibadetleri ve diğer dini ritüelleri açılardan akademik, detaylı, karşılaştırmalı ve fenomenolojik bilgi vermek.
İçerik: Din olgusu, İlkel kabile dinleri, Çin milli dinleri, Japon milli dini, Türk İnanışları, Yahudilik, Hristiyanlık, Hristiyanlık ve İkonografik öğeleri, İslamiyet

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1) Mevcut din tanımları ve tasnifleri hakkında genel bilgi edinilir ve bu tanımlar ve tasnifler çeşitli açılardan tartışılır. 2) Dinlerin ortak özellikleri üzerinde durulur ve belli başlı din teorileri eleştirilir. 3) Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin ortaya çıkışı, Dinler Tarihi çalışmalarının tarihi seyri ve başlıca meselelerini hakkında fikir sahibi olunur. 4) Dinler hakkında akademik ve detaylı bilgi sahibi olunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Din Kavramı Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür Tarama Taoizm, Şintoizm, Maniheizm, Zerdüştlük, Sabiilik Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür Tarama Hinduizm, Brahmanizm, Cayinizm Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür Tarama Geleneksel Türk Dini Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür Tarama Yahudilik Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür Tarama Yahudilik Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Yahudilik Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür Tarama Hristiyanlık Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür Tarama Hristiyanlık Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür Tarama Hristiyanlık Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür Tarama İslamiyet Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür Tarama İnanç Turizmi Açısından Türkiye'nin Önemli Mekanları Anlatım, Soru-Cevap
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof. Dr. Abdurrahman KÜÇÜK - Dinler Tarihi, Birkan Yayınevi
Bedrettin Cömert - Mitoloji ve İkonografi, DeKi Yayınları
Dr. A. Özdal Değirmencioğlu - İsa Peygamber ve Anadolu İkonografisi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
5
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, daha ileri bir eğitim düzeyinin temeli olarak kullanabilir.
5
2
Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak sorunları analiz edebilme, onları çözüme kavuşturma, sorunlar daha oluşmadan sorun teşkil edecek durumları görebilme ve ortadan kaldırma yetesi kazanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
3
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
4
2
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
2
3
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
5
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
0
4
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
3
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 8 3 24
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0