TR EN

SANAT TARİHİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TRP204 SANAT TARİHİ II 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMİNE ERDOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: sanat tarihinde, geniş bir perspektiften değerlendirmeye açık bir eğitimi gerçekleştirmektir. Bu nedenle Antikçağ’dan başlayarak Bizans, Selçuklu, Osmanlı, Cumhuriyet Türkiye’si ve modern dönemleri kapsayan bir program oluşturulmuştur. Tarihsel bilgi birikiminin sağlanması dışında kuramsal yaklaşımların kavratılması da hedeflenmektedir.
İçerik: Başlangıçtan başlayarak tüm görsel sanat dallarının gelişimi, Erken Hıristiyan, Bizans, Erken Ortaçağ, Romanesk, Gotik, Rönesans başlıkları altında, tarihsel, ekonomik, sosyal ve siyasal arka plan temel alınarak görsel malzeme desteğinde aktarılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1.Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini inceleme ve açıklayabilme 1.1Türk Sanatının gelişim sürecinin açıklayabilecektir. 1.2Türk Sanatının oluşumunda belirleyici iç ve dış etkileri açıklar. 2 2Türk Sanatını Selçuklu sanatı sonuna kadar açıklayabilecektir. 2.1.1Hun Göktürk ve Uygur Sanatı 2.2.Karahanlı,Gazneli ve Büyük Selçuklu Sanatını açıklar. 3 2.Anadolu Selçuklu Sanatını açıklar. 3.1.Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir. 3.2 Anadolu Selçuklu Sanatını farklı dönemdeki özelliklerini benzerlik ve farklarıyla karşılaştırarak değerlendirir.3.3.Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzemeve teknik süsleme özelliklerini değerlendirir. farklılıklarıyla karşılaştırarak değerlendirir 4 1.Anadoluda'da Selçuklu Döneminden günümüze kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir. 4.1Beylikler Dönemi Sanatı ve Mimarisini açıklar.Osmanlı Dönemi Sanatı Ve Mimarisini açıklar 4.2.18-19 yüzyıl Türk Sanatınının gelişimini açıklar4.3 Türk Mimarisinde yeni usluplar ve dekorasyon özelliklerini analiz eder.4.4 Cumhuriyet öncesi ve sonrası Türk Mimarisini tanır. 5 5Türk El Sanatlarını dönemsel ve bölgesel üslup farklılıkları açısından inceleyerek değerlendirir 5.1Türk Minyatürlerini tanımlar.5.2Türk çini halı kilim maden ve seramik sanatını tanır.5.3.Türk cam sanatını tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Taraması Dünyanın Yedi Harikası ve UNESCO Kültürel Miras Listesi Eserleri Literatür Tarama, Soru-Cevap
2 Kaynak Taraması Eski Mısır Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
3 Kaynak Taraması Doğu Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
4 Kaynak Taraması Bizans Sanatı ve İkonografisinde Kavramlar Literatür Tarama, Soru-Cevap
5 Kaynak Taraması Bizans Sanatı ve Türkiye'deki Bizans Sanat Eserleri Literatür Tarama, Soru-Cevap
6 Kaynak Taraması Avrupa Sanatı, 8-15. yy. arası Avrupa Sanatı: Karolenj Dönemi Sanatı, Otto Üslubu, Romenesk Üslup, Gotik Üslup, Literatür Tarama, Soru-Cevap
7 Kaynak Taraması 15-16. yüzyıllar arası Avrupa Sanatı: Rönesans Dönemi Literatür Tarama, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması Maniyerist, Barok, Rokoko, Ampir, Neoklasik, Neogotik, Neobarokv Dönemler Literatür Tarama, Soru-Cevap
10 Kaynak Taraması Erken İslam Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
11 Kaynak Taraması İslam Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
12 Kaynak Taraması Orta Asya Türk Mimari ve Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
13 Kaynak Taraması Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
14 Kaynak Taraması Osmanlı Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
15 Kaynak Taraması Cumhuriyet Dönemi Sanatı Literatür Tarama, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sanat Tarihi - Editör: Prof. Dr. Canan Parla

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
1
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, daha ileri bir eğitim düzeyinin temeli olarak kullanabilir.
1
2
Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak sorunları analiz edebilme, onları çözüme kavuşturma, sorunlar daha oluşmadan sorun teşkil edecek durumları görebilme ve ortadan kaldırma yetesi kazanır.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
1
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
2
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
1
2
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
1
3
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
0
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
1
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
1
4
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
1
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0