Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UHP228 |
HAVACILIK BİLGİ YÖNETİMİ |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ÇİĞDEM ÇAĞLAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Havacılık bilgi yönetimi birimini ve nasıl çalıştığını öğrenmek, seyrüsefer sistem ve cihazları, havacılık haberleşme araçlarının ne olduğunu, Notam, Snowtam ve Uçuş planı gibi önemli formların ne işe yaradığı ve nasıl doldurulduğunu öğretmek. |
İçerik: |
Paris sözleşmesi, Şikago Konvensiyonu, Uluslararası havacılık örgütleri ICAO, IATA ve amaçları, Seyrüsefer sistem ve cihazları, Entegre Havacılık Bilgi Paketi ve Havacılık Bilgi Yayını (AIP), Havacılık Enformasyon Genelgeleri (AIC), AIP Ekleri (AIP SUP/AIRAC SUP), AIP Düzeltmeleri (AIP AMDT/ AIRAC AMDT), NOTAM, SNOWTAM, ASHTAM, TRIGGER NOTAM, Havacılık Bilgi Yönetimi iletişim araçları, Havacılık Haberleşme Araçları, FTN, SITA, CIDIN, Uçuş Planı (FPL), NOTAM ve SNOWTAM oluşturma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Seyrüsefer sistem ve cihazlarını öğrenir. |
AIM ve ünitelerini öğrenir. |
Chicago konvensiyonu, ICAO ve IATA gibi havacılık örgütlerinin görev ve önemini öğrenir. |
NOTAM ve Snowtam öğrenir. |
Havacılık haberleşme kanallarını; AFTN, CIDIN, SITA, AMHS öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma-Okuma |
Ders tanıtımı ve Havacılık bilgi yönetimi kavramı |
Sunum, soru- cevap |
2 |
Araştırma-Okuma |
Paris sözleşmesi, Şikago Konvensiyonu |
Sunum, soru- cevap |
3 |
Araştırma-Okuma |
Uluslararası havacılık örgütleri ICAO, IATA ve amaçları |
Sunum, soru- cevap |
4 |
Araştırma-Okuma |
Entegre Havacılık Bilgi Paketi Yayınları |
Sunum, soru- cevap |
5 |
Araştırma-Okuma |
Havacılık Bilgi Yayını (AIP) ve AIP Ekleri (AIP SUP/AIRAC SUP) |
Sunum, soru- cevap |
6 |
Araştırma-Okuma |
AIP Düzeltmeleri (AIP AMDT / AIRAC AMDT) |
Sunum, soru- cevap |
7 |
Araştırma-Okuma |
Havacılık Enformasyon Genelgeleri (AIC) |
Sunum, soru- cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma-Okuma |
NOTAM & Uçuş Öncesi Bilgi Bülteni (PIB) |
Sunum, soru- cevap |
10 |
Araştırma-Okuma |
NOTAM, SNOWTAM, ASHTAM, TRIGGER NOTAM |
Sunum, soru- cevap |
11 |
Araştırma-Okuma |
Havacılık Bilgi Yönetimi iletişim araçları |
Sunum, soru- cevap |
12 |
Araştırma-Okuma |
Havacılık Haberleşme Araçları, AFTN, SITA, CIDIN, AMHS |
Sunum, soru- cevap |
13 |
Araştırma-Okuma |
Seyrüsefer sistem ve cihazları |
Sunum, soru- cevap |
14 |
Araştırma-Okuma |
Seyrüsefer sistem ve cihazları |
Sunum, soru- cevap |
15 |
Araştırma-Okuma |
Uçuş Planı (FPL) |
Sunum, soru- cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
"NOTAM" DHMİ Hava Seyrüsefer Dairesi Başkanlığı AIM Şube Müdürlüğünce Hazırlanmıştır Versiyon: 4.0 (2017)https://ssd.dhmi.gov.tr/Sayfalar/aipturkey.aspx |
"AIM HİZMETLERİ EĞİTİMİ DERS NOTLARI" DHMİ Hava Seyrüsefer Dairesi Başkanlığı AIM Şube Müdürlüğünce Hazırlanmıştır Versiyon: 4.0 (2017)https://ssd.dhmi.gov.tr/Sayfalar/aipturkey.aspx |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme beceris
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Girişimcilik becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
3 |
30 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
6 |
3 |
18 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
122 |
|
Genel Toplam |
122 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|