Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IKP215 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile Yönetim ve Organizasyon alanında yeni olanlara en önemli kuramlar hakkında, deneyim sahibi olanlara da zihinlerindekileri hatırlatmak ve ek olarak geçmiş ve geleceğe dair, kapsamlı bilgiler vermek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders kapsamında temel yönetim kuramları ve organizasyonlar için önemi, yönetim kavramını benzer kavramlarla karşılaştırma, yönetim biliminin gelişimi, organizasyon kavramı, yetki ve güç kavramları, örgütlenme ilkeleri gibi konular üzerinde durulacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşlerin yönetimi ve organizasyonu ile ilgili yeterli bilginin geçmişte olduğu gibi gelecekte de kullanılmasına yönelik kişisel kazanımlar şöyle özetlenebilir: Öğrenci ders sonunda; En önemli bir düzine Yönetim ve Organizasyon kuramını isimlendirip tanımlayabilecek, |
Her bir kuramın hem de zayıf yönlerini öğrenebilecek, |
Kendi araştırmalarını öneriler doğrultusunda yönlendirebilecek, |
Her bir kuramdaki önemli değişkenleri ölçmek için gereken çevrimiçi kaynak adreslerini öğrenebilecek, |
Her bir kuramın en önemli beş referansını bilebilecek, |
Her bir kuramın ana konseptini kurumununun etkisini artırmaya yardım etmek üzere uygulayabilecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuması | Yönetim İle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Literatür Okuması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Literatür Okuması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Literatür Okuması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Literatür Okuması | Yönetim Fonksiyonu Olarak Planlama | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Literatür Okuması | Yönetim Fonksiyonu Olarak Örgütleme | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Literatür Okuması | Ara Sınav Konu Tekrarı | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Yönetim Fonksiyonu Olarak Yöneltme | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür Okuması | Yönetim Fonksiyonu Olarak Koordinasyon | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Literatür Okuması | Yönetim Fonksiyonu Olarak Kontrol (Denetim) | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Literatür Okuması | Yönetimde Modern Sonrası Yaklaşımlar | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Literatür Okuması | Çağdaş Örgütsel Yapılar | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Literatür Okuması | Çatışma Yönetimi | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Final Konu Tekrarı | Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Jeffrey A. Miles (2016), Çeviren Editörler M.Polat, K.Arun, Nobel Ak.Yay.E.D.T.Ltd.Şti. |
Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Şerif Şimşek – Prof. Dr. Adnan Çelik |
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları,İstanbul |
Yönetim ve Organizasyon, Doç.Dr. Salih Güney |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
1 | |||||
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
1 | |||||
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
3 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
1 | |||||
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 21 | 21 |
Laboratuvar | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ödev | 1 | 21 | 21 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |