TR EN

YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IKP215 YÖNETİM VE ORGANİZASYON 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile Yönetim ve Organizasyon alanında yeni olanlara en önemli kuramlar hakkında, deneyim sahibi olanlara da zihinlerindekileri hatırlatmak ve ek olarak geçmiş ve geleceğe dair, kapsamlı bilgiler vermek amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders kapsamında temel yönetim kuramları ve organizasyonlar için önemi, yönetim kavramını benzer kavramlarla karşılaştırma, yönetim biliminin gelişimi, organizasyon kavramı, yetki ve güç kavramları, örgütlenme ilkeleri gibi konular üzerinde durulacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşlerin yönetimi ve organizasyonu ile ilgili yeterli bilginin geçmişte olduğu gibi gelecekte de kullanılmasına yönelik kişisel kazanımlar şöyle özetlenebilir: Öğrenci ders sonunda; En önemli bir düzine Yönetim ve Organizasyon kuramını isimlendirip tanımlayabilecek,
Her bir kuramın hem de zayıf yönlerini öğrenebilecek,
Kendi araştırmalarını öneriler doğrultusunda yönlendirebilecek,
Her bir kuramdaki önemli değişkenleri ölçmek için gereken çevrimiçi kaynak adreslerini öğrenebilecek,
Her bir kuramın en önemli beş referansını bilebilecek,
Her bir kuramın ana konseptini kurumununun etkisini artırmaya yardım etmek üzere uygulayabilecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuması Yönetim İle İlgili Temel Kavramlar Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Literatür Okuması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Literatür Okuması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Literatür Okuması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Planlama Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Örgütleme Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Literatür Okuması Ara Sınav Konu Tekrarı Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Yöneltme Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Koordinasyon Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Literatür Okuması Yönetim Fonksiyonu Olarak Kontrol (Denetim) Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Literatür Okuması Yönetimde Modern Sonrası Yaklaşımlar Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Literatür Okuması Çağdaş Örgütsel Yapılar Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Literatür Okuması Çatışma Yönetimi Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
15 - Final Konu Tekrarı Anlatım,Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Jeffrey A. Miles (2016), Çeviren Editörler M.Polat, K.Arun, Nobel Ak.Yay.E.D.T.Ltd.Şti.
Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Şerif Şimşek – Prof. Dr. Adnan Çelik
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları,İstanbul
Yönetim ve Organizasyon, Doç.Dr. Salih Güney

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
1
2
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
5
2
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
1
2
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
5
2
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
3
2
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
1
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 21 21
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 6 1 6
Ödev 1 21 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0