TR EN

MESLEKİ İNGİLİZCE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HLP211 MESLEKİ İNGİLİZCE 3 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi.
İçerik: "Setting the scene", " Basics of radio communication", "Introduction to non-routine situations", "Pre-flight checks", "Delays and problems", "Local conditions", "Airport markings and airside vehicles", "Taxiing and holding", "Weather problems", "Take-off", "Encountering traffic", "Warnings about hazards", "Operational situations", "Unusual events", "Medical situations", "Descent", "Circuit joining", "Approach and landing problems", "Landing incidents", "Runway conditions", "Landing hazards", "Taxiing", "Getting to the gate" ve "Clear communication" konuları üzerinden havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

• ICAO alfabesi ve sayılar • Tekrarlama talebi • Sorular ve kısa cevaplar • Farazi (hayali) durumlardan bahsetmek
• Ek süre talep etmek • Sebep göstermek • Ne yapacağınızı söylemek • Bir problem olduğunu söylemek
• İzin, yükümlülük ve yasaklama • Problemlerin izahı • Bir problemin çözüldüğünü söylemek
• Bir alternatif sorgulama ve talep etme • Konum edatlarını kullanma • Ne kadar olduğunu söylemek • Uyarılar ve istekler • Zaman ifadeleri • Sebepleri anlatmak
• Nesneleri karşılaştırmak • İhtimal (olabilirlik) hakkında konuşmak
• Zaman hakkında konuşmak • Planlardaki değişiklikleri açıklamak • Sebep ve sonuç hakkında konuşmak • İstekler
• Dolaylı anlatım • Önerilerde bulunmak • Yardım teklif etmek • Tavsiye vermek veya görüş bildirmek
• Olanları açıklamak • Ne olacağını söylemek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İlgili üniteyi okuma Introduction To Air Communications Anlatım ve Soru-Cevap
2 İlgili üniteyi okuma Pre-Flight 1/2 Anlatım ve Soru-Cevap
3 İlgili üniteyi okuma Pre-Flight 2/2 Anlatım ve Soru-Cevap
4 İlgili üniteyi okuma Ground Movements Anlatım ve Soru-Cevap
5 İlgili üniteyi okuma Departure, Climbing, and Cruising 1/2 Anlatım ve Soru-Cevap
6 İlgili üniteyi okuma Departure, Climbing, and Cruising 2/2 Anlatım ve Soru-Cevap
7 Önceki üniteleri gözden geçirme Grammar Check & General Review Anlatım ve Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 İlgili üniteyi okuma En Route Events Anlatım ve Soru-Cevap
10 İlgili üniteyi okuma Contact and Approach 1/2 Anlatım ve Soru-Cevap
11 İlgili üniteyi okuma Contact and Approach 2/2 Anlatım ve Soru-Cevap
12 İlgili üniteyi okuma Landing Anlatım ve Soru-Cevap
13 İlgili üniteyi okuma On the Ground 1/2 Anlatım ve Soru-Cevap
14 İlgili üniteyi okuma On the Ground 2/2 Anlatım ve Soru-Cevap
15 Önceki üniteleri gözden geçirme Grammar Check & General Review Anlatım ve Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

English for Aviation by Sue Ellis, Terence Gerighty - Oxford (2008)
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black(2007)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
1
2
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
3
2
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
2
2
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
0
2
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
0
2
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
0
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 181
Genel Toplam 181
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0