Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHP213 |
TEMEL HAREKAT |
3 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ÖZLEM ÇELİK ÇELİKER |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarını tanımak, uçakların yük ve denge hesaplarını yapabilmek, yük ve dengeyle ilgili formları tanımak, yükleme prensipleri (yolcu, bagaj) ve uygulamaları bilmek, hava trafik kontrolünün uygulanma esaslarını bilmek. |
İçerik: |
Havacılık kuruluşları, uçaklarda yükleme prensipleri ve önemi, denge (balance ) kavramı, load sheet, trim sheet formlarını tanıma, meteoroloji ve hava trafiğinin önemi ve işleyiş şekli dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak |
Ulusal ve uluslar arası havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak |
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak |
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Ulusal ve uluslar arası sivil havacılık kuruluşları. |
Sözel Anlatım. |
2 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Yer hizmetleri ( harekat birimi, yolcu hizmetleri birimi, apron hizmetleri birimi, kargo birimi) |
Sözel Anlatım. |
3 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Yer hizmetleri ( harekat birimi, yolcu hizmetleri birimi, apron hizmetleri birimi, kargo birimi) |
Sözel Anlatım. |
4 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak aerodinamik yapısı ve uçak yapısı |
Sözel Anlatım. |
5 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak aerodinamik yapısı ve uçak yapısı |
Sözel Anlatım. |
6 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Gövde ve lowerdeck bölümü |
Sözel Anlatım. |
7 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Yük, özel yük kodları ve tanımları |
Sözel Anlatım. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Operasyonel ağırlıklar ve yükleme planı |
Sözel Anlatım. |
10 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Yapısal yük limitleri |
Sözel Anlatım. |
11 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Yapısal yük limitleri |
Sözel Anlatım. |
12 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak yükleme prensipleri |
Sözel Anlatım. |
13 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak yükleme prensipleri |
Sözel Anlatım. |
14 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak ağırlık tanımları ve load form |
Sözel Anlatım. |
15 |
İnternet Araştırma ve Okuma |
Uçak ağırlık tanımları ve load form |
Sözel Anlatım. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
C.C.M.Cabin crew manual(kabin ekibi el kitabı),E.C.A.C.European cıvıl |
ERGÜN, N,YAVUZ, N, ATEŞ, S, (2018) Yolcu Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. |
G.O.M ground operatıon manual (yer hizmetleri el kitabı) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
5 |
2 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
3 |
36 |
Ödev |
4 |
3 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
2 |
5 |
10 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
4 |
8 |
Yerinde Uygulama |
2 |
4 |
8 |
Mesleki Faaliyet |
2 |
4 |
8 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
60 |
0 |
177 |
|
Genel Toplam |
177 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|