Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HLP209 |
HAVA TAŞIMACILIĞI VE İŞLETMECİLİĞİ |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MUHAMMED ENSAR YALÇIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste, hava taşımacılığında stratejik, taktiksel ve operasyonel konular üzerine odaklanılmaktadır. Hava taşımacılığı endüstrisi tanımlanmaktadır. Hava taşımacılığında kural koyucular ve organizasyonlar hakkında bilgi verilmekte, havayolu yönetiminin yapısı ve ekonomisi tartışılmaktadır. Ayrıca hava taşımacılığı yönetimsel açıdan da incelenecektir. |
İçerik: |
Öğrenciye Ulaştıma sistemine giriş, ulaştırma alt sistemlerinin tanıtımı ve karşılaştırılması, havayolu ulaştırması, havayolu taşımacılığının yapısı, hava taşımacılığının ekonomik yapısı, havayolu ulaştırmasının unsurları, havayolu taşımacılığı işletmeleri, havaalanları, havacılık hizmetleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, havayolu taşımacılığı ile ilgili düzenlemeler, türkiye'de sivil havacılık düzenlemeleri, türkiye'de hava taşımacılığı hakkında bilgi verilmesi planlanmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler hava taşımacılığı ile ilgili teorik bazda altyapı oluşturacak bilgilere sahip olacaktır. |
Öğrenciler hava taşımacılığının ekonomik karakteristiklerini tanıyabilecektir |
Öğrenciler hava kargo taşımacılığını tanımlayabilecektir |
Öğrenciler hava taşımacılığı ile ilgili problemleri tanıyabilecek ve problemlere çözüm üretebilecektir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak Tarama |
Giriş, Tarihsel Gelişim, Temel Kavramlar |
Sözel Anlatım. |
2 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Taşımacılığı Kuruluşları |
Sözel Anlatım. |
3 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Taşımacılığında Arz ve Talep |
Sözel Anlatım. |
4 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Taşımacılığı Endüstrisi |
Sözel Anlatım. |
5 |
İnternet araştırma ve okuma |
Havayolu Yönetimi ve Organizasyon |
Sözel Anlatım. |
6 |
İnternet araştırma ve okuma |
Havayolu Yolcu Pazarlaması |
Sözel Anlatım. |
7 |
İnternet araştırma ve okuma |
Havayolu Fiyatlaması, Talep Tahmini |
Sözel Anlatım. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Taşımacılığında İstatistiksel Yöntemler |
Sözel Anlatım. |
10 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Taşımacılığı Maliyet Analizi ve Verimlilik |
Sözel Anlatım. |
11 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Kargo Taşımacılığı |
Sözel Anlatım. |
12 |
İnternet araştırma ve okuma |
Hava Kargo Taşımacılığı |
Sözel Anlatım. |
13 |
İnternet araştırma ve okuma |
Filo ve Tarife Planlaması |
Sözel Anlatım. |
14 |
İnternet araştırma ve okuma |
Havayolu Finansmanı |
Sözel Anlatım. |
15 |
İnternet araştırma ve okuma |
Havayolu Çalışan İlişkileri |
Sözel Anlatım. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
HAVA TAŞIMACILIĞI, (2016). Editör: Ayşe KÜÇÜK YILMAZ, Yazarlar:Ayşe KÜÇÜK YILMAZ, Haşim KAFALI, Yasemin IŞIK, Ayşe KÜÇÜK YILMAZ, Kadriye YAMAN, Mustafa ÖZEN, Ferziye KÜÇÜK, Anadolu Üniversitesi. |
John G. Wensveen, (2007). Air Transportation A Management Perspective, |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
16 |
3 |
48 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
8 |
4 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
8 |
4 |
32 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|