Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP116 |
TAŞIMACILIK |
2 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Havayolu ile gerçekleştirilen kargo ve yolcu hareketinin planlamasını yapabilen, havacılık ve lojistik konularında gerekli teorik ve pratik bilgi, rekabetin kapsadığı sorunlar ve bunların ekonomideki önemi ve sektörel gelişmelerdeki beklentilerin irdelenmesi. |
İçerik: |
Lojistiğe Giriş, Lojistiğin Tarihçesi, Taşıma Modlarına İlişkin Genel Bilgilendirme, Hava Yolu Taşımacılığına Giriş, Hava Yolunda Kargo Taşımacılığı, Hava Yolunda Yolcu Taşımacılığı, Kara Yolu Taşımacılığına Giriş, Kara Yolu Taşımacılığında Taraflar ve Yasal Çerçeve, Kara Yolunda Tehlikeli Madde Taşımacılığı, Demir Yolu Taşımacılığına Giriş, Demir Yolu Taşımacılığında Taraflar ve Yasal Çerçeve, Deniz Yolu Taşımacılığına Giriş, Deniz Yolu Taşımacılığında Taraflar ve Yasal Çerçeve, Taşıma Modlarında Navlun Hesaplama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Taşıma modlarının karşılaştırmalı özelliklerini bilir |
Uluslararası taşımacılık mevzuatlarına hakim olur |
Taşıma belgelerine ait bilgileri bilir |
Navlun hesaplaması yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Ders Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders İçi Gerçekleştirilecek Ödevlerin Belirlenmesi |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Taşımacılığa Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Hava Yolu Taşımacılığı; Tarihçesi, Avantajları, Dezavantajları, Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Hava Yolunda Kargo Taşımacılığı ve Navlun |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Kara Yolu Taşımacılığı; Tarihçesi, Avantajları, Dezavantajları, Kullanılan Belgeler |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Kara Yolu Taşımacılığında Kargo Çeşitleri; Genel Kargo ve Özel Kargoların Yükleme Kuralları, Navlun Hesaplama |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Deniz Yolu Taşımacılığına Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Deniz Yolu Kargo Taşımacılığında Kullanılan Belgeler, Taraflar ve Yasal Çerçeve, Navlun Hesaplama |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Demir Yolu Taşımacılığına Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Demir Yolu Kargo Taşımacılığında Kullanılan Belgeler, Taraflar ve Yasal Çerçeve |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Boru Hattı Taşımacılığı, Çoklu Taşımacılık |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Navlun: Örnek Çözümler |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Tüm Taşıma Modlarının Genel Tekrarı |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tanyaş, M. & Düzgün, M. (2012). Uluslararası Lojistik: Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi”, Çeviri, Nobel Yayınları, Ankara. |
Görgün, M.R. (2019). Uluslararası Lojistik; Kara Yolu Navlun Hesaplama Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Kaya, S. (2020). Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı, Ekin Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
TOPLAM |
76 |
0 |
198 |
|
Genel Toplam |
198 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|